Notícies de Valls

Aquest dimecres, dia 11 de juliol, la Crida per Valls-CUP ha fet una roda de premsa per denunciar la falta de compromís de l’equip de govern amb el Barri Antic. En paraules dels cupaires, «és una llàstima que finalment no s’hagi convocat la comissió estratègica promesa per l’alcalde després de l’aprovació per unanimitat de la moció presentada per l’Associació Barri Antic.

La Crida per Valls-CUP ha fet pública aquest dimecres, dia 4 de juliol, una petició adreçada a la Generalitat de Catalunya perquè cedeixi els immobles d’herències intestades a l’Ajuntament de Valls. A la vegada, el partit independentista ha demanat a l’equip de govern municipal que se sumi a aquesta petició. La subhasta tindrà lloc aquest dijous, dia 5 de juliol, i dels 47 immobles totals n’hi ha 5 a Valls.

El ple celebrat aquest dimarts, dia 26 de juny, ha aprovat amb 20 vots a favor (CiU, ERC, CUP, PSC i Compromís per Valls) i 1 vot en contra (PP) la moció presentada conjuntament per la Crida per Valls-CUP i Compromís per Valls per a instar a la Generalitat a fer front a la situació d’emergència social.

El ple municipal celebrat aquest dilluns, dia 28 de maig, ha aprovat amb els vots favorables de tots els grups municipals excepte el PP una moció presentada per la Crida per Valls-CUP d’adhesió a la campanya «La Revolució de les Butxaques Públiques». Aquesta campanya, organitzada per SETEM Catalunya amb el suport de FETS-Finançament Ètic i Solidari, Fiare Banca Ètica i la Xarxa d’Economia Solidària, entre d’altres, emplaça les administracions públiques a sumar-se al consum responsable des de la gestió de la compra pública ètica i responsable.

El ple municipal celebrat aquest dilluns, dia 7 de maig, ha començat amb una declaració institucional mostrant el rebuig dels regidors i les regidores de l’Ajuntament de Valls a la sentència de l’anomenat cas de «La Manada». El text, que s’ha llegit a l’inici de la sessió plenària, remarca que «aquests fets són propis d’un sistema patriarcal» i que «la sentència reforça la creença que les dones són sempre còmplices i, en el fons, responsables de la violència que pateixen». En aquest sentit, l’Ajuntament de Valls ha manifestat el seu compromís amb la lluita feminista.

Al llarg de la nostra història, l’escola pública ha estat una de les eines més transformadores de la nostra societat, des de l’escola de la república fins a la diversitat i pluralitat d’escoles actuals que lideren un àmbit mai prou ben tractat per les polítiques públiques, i on l’escassetat de recursos se substitueix amb equips humans que remen de manera cohesionada per a poder educar els ciutadans i ciutadanes de demà.

La Crida per Valls-CUP ha analitzat les dades de l’execució del pressupost municipal del 2017, després que l’equip de govern de Valls en donés compte al ple del passat 3 d’abril. En primer lloc, la formació independentista lamenta que el govern municipal canviés de criteri respecte altres anys i no es dediqués un punt diferenciat de l’ordre del dia del ple per donar compte d’aquests informes. En aquest sentit, la candidatura rupturista defensa que la ciutadania té el mateix dret a conèixer les dades del pressupost executat que les de l’aprovació dels pressupostos.

El ple municipal celebrat aquest dimarts, dia 3 d’abril, va aprovar la moció presentada per la Crida per Valls-CUP en suport a la Fundació Proactiva Open Arms, amb els vots a favor de tots els partits excepte el PSC i el PP.

La Crida per Valls-CUP ha presentat un total de 127 al·legacions a la proposta de pressupost pel 2018 feta per l’equip de govern municipal. En línies generals, aquestes al·legacions pretenen redreçar la política aplicada fins ara per l’equip de govern i apostar d’una forma molt més clara per les polítiques socials i les polítiques a les persones. En aquest sentit, destaquen els increments a l’àrea de serveis a les persones i l’aposta de la formació independentista per la construcció del Centre Cívic al Barri Antic.

Aquest divendres, dia 9 de març, la Crida per Valls-CUP ha convocat una roda de premsa per denunciar, una vegada més, la presència de l’exèrcit a l’Espai de l’Estudiant de Valls. En primer lloc, la candidatura rupturista ha lamentat la falta de voluntat política per aplicar els acords de la moció aprovada al plenari del 27 de febrer del 2017.

Pàgines