Notícies de Valls

El ple municipal celebrat aquest dilluns, dia 28 de maig, ha aprovat amb els vots favorables de tots els grups municipals excepte el PP una moció presentada per la Crida per Valls-CUP d’adhesió a la campanya «La Revolució de les Butxaques Públiques». Aquesta campanya, organitzada per SETEM Catalunya amb el suport de FETS-Finançament Ètic i Solidari, Fiare Banca Ètica i la Xarxa d’Economia Solidària, entre d’altres, emplaça les administracions públiques a sumar-se al consum responsable des de la gestió de la compra pública ètica i responsable.

El ple municipal celebrat aquest dilluns, dia 7 de maig, ha començat amb una declaració institucional mostrant el rebuig dels regidors i les regidores de l’Ajuntament de Valls a la sentència de l’anomenat cas de «La Manada». El text, que s’ha llegit a l’inici de la sessió plenària, remarca que «aquests fets són propis d’un sistema patriarcal» i que «la sentència reforça la creença que les dones són sempre còmplices i, en el fons, responsables de la violència que pateixen». En aquest sentit, l’Ajuntament de Valls ha manifestat el seu compromís amb la lluita feminista.

Al llarg de la nostra història, l’escola pública ha estat una de les eines més transformadores de la nostra societat, des de l’escola de la república fins a la diversitat i pluralitat d’escoles actuals que lideren un àmbit mai prou ben tractat per les polítiques públiques, i on l’escassetat de recursos se substitueix amb equips humans que remen de manera cohesionada per a poder educar els ciutadans i ciutadanes de demà.

La Crida per Valls-CUP ha analitzat les dades de l’execució del pressupost municipal del 2017, després que l’equip de govern de Valls en donés compte al ple del passat 3 d’abril. En primer lloc, la formació independentista lamenta que el govern municipal canviés de criteri respecte altres anys i no es dediqués un punt diferenciat de l’ordre del dia del ple per donar compte d’aquests informes. En aquest sentit, la candidatura rupturista defensa que la ciutadania té el mateix dret a conèixer les dades del pressupost executat que les de l’aprovació dels pressupostos.

El ple municipal celebrat aquest dimarts, dia 3 d’abril, va aprovar la moció presentada per la Crida per Valls-CUP en suport a la Fundació Proactiva Open Arms, amb els vots a favor de tots els partits excepte el PSC i el PP.

La Crida per Valls-CUP ha presentat un total de 127 al·legacions a la proposta de pressupost pel 2018 feta per l’equip de govern municipal. En línies generals, aquestes al·legacions pretenen redreçar la política aplicada fins ara per l’equip de govern i apostar d’una forma molt més clara per les polítiques socials i les polítiques a les persones. En aquest sentit, destaquen els increments a l’àrea de serveis a les persones i l’aposta de la formació independentista per la construcció del Centre Cívic al Barri Antic.

Aquest divendres, dia 9 de març, la Crida per Valls-CUP ha convocat una roda de premsa per denunciar, una vegada més, la presència de l’exèrcit a l’Espai de l’Estudiant de Valls. En primer lloc, la candidatura rupturista ha lamentat la falta de voluntat política per aplicar els acords de la moció aprovada al plenari del 27 de febrer del 2017.

Aquest dilluns, dia 26 de febrer, el ple municipal de l’Ajuntament de Valls ha aprovat inicialment el pressupost municipal per l’any 2018, amb els únics vots favorables dels grups de govern (CiU i ERC) i amb el vot en contra de tots els grups a l’oposició. Des de la Crida per Valls-CUP consideren que l’aprovació del pressupost amb els únics vots favorables del govern és una mostra de la poca voluntat de diàleg amb la resta de partits polítics. Per altra banda, la CUP ha denunciat que uns pressupostos municipals s’aprovin inicialment a finals de febrer.

Aquest dilluns, dia 19 de febrer, s’ha celebrat el ple ordinari del mes de gener de l’Ajuntament de Valls. Des del grup municipal de la Crida per Valls-CUP han mostrat la seva estupefacció pel fet de celebrar el ple ordinari de gener el mes de febrer. Des de la formació independentista s’ha criticat que l’equip de govern traspassés el ple a aquesta data per aprovar inicialment els pressupostos municipals i finalment aquesta aprovació no s’hagi fet.

La CUP ha convocat aquest dijous, dia 15 de febrer, una roda de premsa per presentar les seves al·legacions al pressupost municipal de l’EMD de Picamoixons per l’any 2018. Una de les apostes principals de la candidatura, que ja porta defensant aquests últims anys, és el desenvolupament d'un pla local d'habitatge. Segons la candidatura rupturista, en un context d'un poble petit i envellit, l'oferta de vivendes assequibles per a joves i famílies ha de ser una prioritat per al consistori de cara a garantir la vitalitat del municipi a llarg termini.

Pàgines