Notícies de Valls

Defensem l'1 d'Octubre, defensem la República de l'1 d'Octubre. Aquestes eleccions no són un plebiscit, ni una segona volta de l'1 d'Octubre. Són una imposició del Govern espanyol, il·legal fins i tot d'acord amb la seva pròpia legalitat, que es fa en un context d'excepcionalitat antidemocràtica, amb un àrbitre parcial i amb les cartes marcades.

Aquest dimecres, dia 13 de desembre, a les 19.30h a la Sala d’Actes de Casa Caritat, la CUP de Valls organitza un debat obert amb el títol «I el 22D... què?». En plena campanya electoral per les eleccions del proper 21 de desembre, la formació independentista considera que el més important és debatre sobre l’endemà de les eleccions i sobre com s’aplicaran els resultats de l’1O.

El ple celebrat aquest dilluns, dia 27 de novembre, ha aprovat definitivament la modificació de l’ordenança fiscal número 1 reguladora de l’Impost sobre Béns Immobles. La Crida per Valls-CUP ha aprofitat el ple per reivindicar, una vegada més, la seva visió sobre les ordenances fiscals. En paraules de la regidora Paloma Vicente, «per la CUP les ordenances fiscals són una eina transformadora i una eina de redistribució de la riquesa».

Al llarg de la setmana passada, molts dels pobles i ciutats dels Països Catalans han realitzat activitats entorn el 25 de novembre, dia internacional contra la violència de gènere. La lluita contra les violències masclistes i contra la discriminació que pateixen les dones, no és cosa d’un sol dia, sinó que s’ha d’actuar amb tots els mecanismes de canvi que tingui una societat i durant tot l’any. La meitat de la població, de totes les edats i tots els àmbits socials, pateix dia a dia un sistema que invisibilitza les violències que han de suportar i que ataca els seus drets més bàsics.

La Crida per Valls-CUP demana al govern municipal de Valls que faci una revisió en profunditat del model de pressupostos participatius que ha implementat a la ciutat. Des del punt de vista de la candidatura rupturista, la segona edició dels pressupostos participatius, que ja està en la seva fase de votació, és una mostra del fracàs del model proposat pel govern.

El ple municipal d’aquest dilluns, dia 30 d’octubre, va ser el primer ple de la nova regidora de la Crida per Valls-CUP, Ester Huguet, que va prometre el seu càrrec «amb fidelitat a la república catalana». Ester Huguet va mostrar en el seu primer discurs com a regidora de l’Ajuntament de Valls el seu compromís per treballar «per la justícia social, el feminisme i el dret a l’autodeterminació dels PPCC».

El ple d’aquest dilluns, dia 9 d’octubre, ha estat profundament marcat pels fets ocorreguts el passat diumenge dia 1 d’octubre. D’aquesta manera, el grup municipal del PSC, per una banda, i els grups municipals de CiU, ERC, Crida per Valls-CUP i Compromís per Valls, per altra banda, han presentat mocions relacionades amb el referèndum del passat 1 d’octubre.

Aquest dimecres, dia 13 de setembre, els regidors de la Crida per Valls-CUP a l’Ajuntament de Valls han fet una roda de premsa on Francesc Martinell, fins ara portaveu del grup municipal, ha anunciat que deixa el seu càrrec com a regidor. Els motius que l’han portat a prendre aquesta decisió són estrictament personals i ha aprofitat la roda de premsa per reafirmar la seva confiança i el seu compromís amb el projecte de la Crida per Valls. Així, doncs, tot i deixar de ser càrrec electe, Francesc Martinell continuarà militant a la CUP i col·laborant activament amb la tasca dels regidors.

Pàgines