Xerrada: Recursos per a fer front a la LGTBIfòbia

Dilluns 4 de juliol fem la primera, amb l'Eugèni Rodriguez, president de l'observatori contra l'homofòbia. Considerem la defensa dels drets de les persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals un tema cabdal enmarcat en la defensa dels drets humans.

Aquest mes de juliol, des de la Crida per Valls-CUP hem programat 4 xerrades a la fresca sobre temes d'actualitat i que tenen a veure amb nosaltres, amb el nostre territori, el nostre entorn i el nostre país.

Dilluns 4 de juliol, a les 19.30h a l'amfiteatre de Mas Miquel, fem la primera, amb l'Eugèni Rodriguez, president de l'observatori contra l'homofòbia. Considerem la defensa dels drets de les persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals un tema cabdal enmarcat en la defensa dels drets humans.

Un tràgic exemple el vam tenir el passat nadal quan un noi de 17 anys i transsexual, es treia la vida al no poder suportar la pressió social de l'entorn, es deia Alan. Malauradament, l'Alan no és un cas aïllat, l'Alan és l'exemple de com la nostra societat encara no està preparada per acceptar i respectar (no només tolerar) la diversitat sexual. Recordem que l'Alan havia aconseguit que un jutge l'autoritzés a fer el canvi de gènere en el seu DNI. Però va ser l'entorn,  la societat en sentit ampli, qui va provocar la seva mort, el seu assassinat.

El Parlament de Catalunya va ser pioner en aprovar la Llei 11/2014, de Dret de les Persones Gais, Lesbianes, Bisexuals i Transsexuals i per l'Eradicació de l'Homofòbia, la Lesbofòbia i la Transfòbia. És una llei pionera a tot el món, és la primera llei que preveu sancions contra les discriminacions. És una llei transversal perquè abarca polítiques públiques en àmbits tan diversos com són l'educació, la cultura, el lleure, l'esport, els mitjans de comunicació, el mercat de treball, la salut, el suport als adolescents i joves i que incideix en els àmbits dels cossos policials i de les presons.

Aquesta llei ja és vigent i és aplicable, tot i que li manca el ple desenvolupament de certs aspectes contemplats en el contingut. L'objectiu de la Llei és evitar situacions de discriminació i violència, per assegurar que a Catalunya es pugui viure la diversitat sexual i afectiva en plena llibertat. L'Eugeni Rodríguez ens parlarà d'aquesta llei, de les coses positives que ha aportat i dels punts que falta desenvolupar. Ell és president de l'Observatori contra l'homofobia i portaveu del Front d'Alliberament Gai de Catalunya.

Aneu reservant, també, les altres dates, el dia 11 parlarem del BCNWorld i els Jocs del Mediterrani, el 18 del model sanitari que volem per a la nova República i per tancar, el dia 26, vindrà l'Anna Gabriel a parlar d'independència.

Us ho perdreu?

Primera de les quatre xerrades que organitza la Crida per Valls-CUP aquest juliol