Un govern tancat en banda que ha fracassat en els grans projectes de ciutat

Valls, 06/08/2013. Aquest dilluns la CUP de Valls ha celebrat una auditoria pública en la qual ha fet un repàs de la feina realitzada a l'Ajuntament, al Consell Comarcal i fora de les institucions. La trentena d'assistents han incorporat nous temes en el debat i s'han emplaçat a una nova assemblea a la tardor.

Gerard Nogués, regidor de la CUP, ha explicat com el govern municipal s'ha anat tancant en banda a partir de la publicació dels sous dels regidors per part de la CUP o les denúncies al Síndic de Greuges per la manca de transparència i informació: “la relació amb el govern és de confrontació directa, és molt difícil mantenir-hi contactes constructius, a excepció d'algunes àrees com la d'Empresa i Ocupació”. Per Nogués, “la situació és pitjor a la què teníem al final del mandat de Dolors Batalla”. Tot i això, Nogués creu que el govern ha acabat acceptant moltes de les tesis i propostes defensades per la CUP, com ara abandonar l'ARE i traslladar el Museu al Barri Antic o fer polítiques locals d'habitatge. A partir del programa polític de la CUP també s'ha aconseguit que s'assumeixi una bateria de propostes al pla de treball del Consell Econòmic i Social de Valls (CESV) o un tractament igualitari dels serveis socials amb els sense papers.

La CUP valora que els grans projectes de ciutat de CiU durant els anys que ha governat han estat un fracàs, perquè o bé no s'han realitzat o bé s'han allargant molts anys, motiu pel qual no han estat útils en el moment en què es necessitaven. El Palau de Congressos, l'ARE de Ruanes, el Museu Casteller al Rec de la Cavalleria, el Convent del Carme, la nova biblioteca, la revisió del POUM, en són els exemples més significatius. Altres projectes no han servit per a allò que s'esperava; per la CUP la Llei de Barris ha estat en part una oportunitat perduda perquè el barri està pitjor de com estava al principi: “el govern no ha estat prou àgil per a modificar i prioritzar les intervencions i mai s'ha pres seriosament la partida destinada a projectes socials”. També critica la poca capacitat d'incidir en la societat vallenca del Pla Local d'Inclusió i Cohesió Social, de l'Informe Bofill sobre segregació escolar o del CESV.

Per la CUP les juntes d'organismes autònoms i les comissions de participació són claus en la vida política de la ciutat, és per això que està intentant dinamitzar-les amb contingut més enllà de la simple aprovació de pressupostos i programes d'activitats que ja venen cuinats, i també vetlla perquè el seu funcionament sigui el correcte, demanant complir amb els terminis de convocatòries, enviament d'informació, etc.

La CUP ha explicat com s'organitza amb grups i comissions de treball i ha fet una crida a sumar-s'hi per a poder donar a l'abast a la gran quantitat de feina que s'està assumint i a tots els fronts de lluita que està desplegant. En aquest sentit, la CUP valora que la sanitat i el procés independentista estan agafant importància i caldrà dedicar-hi esforços en el proper curs polític, sense oblidar la revisió del POUM, la degradació al Barri Antic i la situació de misèria en la què viuen molts veïns. A banda, la CUP també està treballant amb les plataformes Aturem BCNWorld i No a la MAT, i en diversos grups de treball temàtics nacionals i del Camp.

La CUP creu que només l'activació popular és garantia per a afrontar els actuals problemes nacionals i socials, i fa una crida a la mobilització i a la implicació de la gent en qualsevol de les lluites i organitzacions que hi estan treballant.

Vídeo de TAC12