Són els bancs i quedar-nos a Espanya el què fa perillar les pensions

Alguns partits estan explicant sobretot a la gent gran que amb la independència de Catalunya perdrien les seves pensions. Penseu que aquests partits ja ens han dit moltes mentides. Mireu si és grossa la mentida, que el mateix president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha reconegut aquest dimecres que l'Estat espanyol pagarà les pensions encara que Catalunya declari la independència1. Això és així a tot arreu, com els espanyols que després de treballar molt anys a l'estranger, han tornat i cobren les seves pensions aquí, o bé els que de grans marxen a viure a un altre país i segueixen cobrant la pensió que han cotitzat a l'estat espanyol.

La cosa més important en aquest debat, però, és que el sistema de pensions espanyol actual sí que perilla, perquè només està basat en les aportacions que fan els treballadors. En els últims tres anys la guardiola de les pensions ha perdut gairebé 34.000 milions d'euros, el 38% del total2. El govern espanyol no para de treure'n diners i per altra banda, el Banc d'Espanya3, la OCDE4 o la Comissió Europea5 estan recomanant públicament plans de pensió privats. Tot això vol dir que els partits de dretes i liberals, tant espanyols com catalans, volen privatitzar la seguretat social, igual que ha començat a fer el tripartit i Convergència i Unió amb la sanitat pública. En tot això hi surten guanyant els bancs, que tant ens han estafat, però com que tots els partits tenen crèdits amb els bancs, els fan favors o hi tenen negoci, doncs els acaben fent cas.

Per la CUP, les pensions són una necessitat estructural d'un país i no haurien de dependre només de la quantitat de treballadors que hi hagi. Perquè no es parla de sostenir la monarquia o els exèrcits en funció dels treballadors que hi ha? Doncs perquè els que manen no posen en dubte que això pugui desaparèixer. Doncs nosaltres no volem que desapareixin les pensions públiques, ens alegrem que augmenti l'esperança de vida de les persones, ens alegrem que hi hagi molta gent que hagi de cobrar pensió i volem que a la República catalana quedin garantides, simplement per dignitat.

Per això et demanem que no et creguis les mentides de partits com el PP, el PSC o Ciutadans, que diuen que la gent gran perdrà les pensions, i que el 27S votis pensant també en les pensions que els teus fills i nets han de tenir en la futura República Catalana.

Sergi Saladié, cap de llista per la CUP-CC a la demarcació de Tarragona

Tais Bastida Aubareda, militant de la CUP de Valls

Et demanem que no et creguis les mentides de partits com el PP, el PSC o Ciutadans, que diuen que la gent gran perdrà les pensions, i que el 27S votis pensant també en les pensions que els teus fills i nets han de tenir en la futura República Catalana.