[OPINIÓ] Més de mig any del procés participatiu de la biblioteca

Fins quan hem de seguir esperant per tenir una biblioteca digna?

Ha passat més de mig any des del primer intent de regular el funcionament de la biblioteca. El procés participatiu que s’havia de fer per elaborar-ne el reglament ha quedat diluït en una simple enquesta.

Del resultat d’aquesta enquesta, només en coneixem la part quantificable d’alguna de les seves preguntes i que ha estat publicada silenciosament al portal de participació de l’Ajuntament. Ens sobta que tot i tenir una regidoria de participació ciutadana, no hem vist cap anàlisi ni cap conclusió dels resultats obtinguts, ni molt menys de la metodologia emprada. Realment això és tot el que ens pot oferir la Regidoria de Participació?

Creiem que hi ha moltes preguntes sense resposta: quantes enquestes s’han imprès en paper? D’aquestes, quantes se n’han contestat? A quines entitats o organismes s’han fet arribar? S’ha emprat alguna dinàmica de grup per a respondre les enquestes?

Tornant als resultats que s’han publicat de l’enquesta, fent una lectura ràpida, veiem clarament que moltes enquestades reclamen una millora en el tracte, la implicació i l’amabilitat del personal envers les usuàries així com una millor comprensió de les seves necessitats. Creiem que en un servei públic, un resultat com aquest hauria de fer reflexionar als seus responsables.

Ha passat mig any i tot segueix igual: els infants no poden seure amb els seus pares a qualsevol zona, la secció infantil està saturada dia si i dia també i de tant en tant es tanquen plantes impossibilitant consultar determinades seccions...

Des de la CUP - Crida per Valls veiem que moltes de les millores que es poden fer a la biblioteca no requereixen de pressupost, només ganes d’implementar-les. Un bon exemple seria l’elaboració participativa del reglament, però no tornar a reduir-ho tot a una simple enquesta, sinó fent un procés de participació real, d’inici a fi. Fins quan haurem d’esperar per tenir-lo?

Tenim pressa, la ciutat de Valls no es pot permetre el luxe d’allargar aquesta situació. El reglament ha de ser un primer pas, però el veritable objectiu seria l’elaboració d’un pla de dinamització que permeti potenciar-la per tal que sigui un veritable dinamitzador de la cultura de la nostra ciutat, i del Barri Antic.

Ester Huguet Rosselló i Xavier Anglès Pujolràs (militants de la CUP Valls)