NOTA DE PREMSA. MUSEU CASTELLER

Davant dels rumors difusos pel propi alcalde, Albert Batet, la CUP valora molt positivament que CiU recuperi la raó i vulgui tornar a ubicar el Museu Casteller al mig de Valls.  Alhora, la CUP acusa a l’alcalde i als partits polítics d’enganyar la ciutadania i fer el ridícul durant anys.

La CUP manifesta la seva indignació perquè des de fa aproximadament un mes, l’alcalde Albert Batet ha anat escampant el rumor d’un possible canvi d’ubicació del Museu Casteller, situant-lo aquest cop al carrer Espardenyers. Des del punt de vista de la CUP, aquesta pràctica de xafarderia populista que ha protagonitzat Albert Batet se suma al cúmul de ridículs que ha hagut de patir Valls entorn el projecte del Museu Casteller.

El projecte de Museu Casteller, vinculat a l’ARE de Ruanes i situat al Rec de la Caballeria, era un projecte inviable ja des dels seus inicis, i així ho ha denunciat la CUP des de l’any 2008. El pacte sociovergent que pretenia finançar el Museu a través de la urbanització de l’ARE es va demostrar ben aviat que no era més que el “conte de la lletera” d’un equip de govern (CiU i PSC) que no volia acceptar el final de la bombolla immobiliària.

Ni tan sols la certesa de la ruina econòmica d’Incasòl, que feia impossible el compliment del conveni de finançament amb l’ajuntament de Valls, va fer rectificar el nou equip de govern, encapçalat per Albert Batet. Durant anys s’ha ocultat la magra realitat a la ciutadania, prioritzant els interessos electorals i de partit, assumint fins i tot despeses de centenars de milers d’euros per redactar projectes com l’ARE o el projecte executiu del Museu Casteller, que esdevindran paper mullat i diners malbaratats.

La CUP considera que la nova proposta d’ubicació del Museu al carrer Espardenyers és un gran encert pel futur de la ciutat i que demostra que que tenia raó tota la gent de Valls que acusava al govern de fer volar coloms i que s’ha mantingut ferma durant anys defensant que el Museu Casteller s’havia de constuir al centre del poble.