L'Esquerra Independentista de Valls comença avui la campanya “Esquerres pel Sí-Sí”

Repartirà informació al canvis de torn de les fàbriques del polígon industrial

Valls, 15/10/2014. La CUP, el Casal Popular La Turba i Arran segueixen endavant amb la campanya a favor de la independència de cara a la votació del 9N. Si bé els últims mesos l'esquerra independentista ha desenvolupat les campanyes “Independència per canviar-ho tot” i “Desobeïm”, avui comença la campanya “Esquerres pel SíSí” (construimel9pais.cat), que se centra en la independència com a eina per la conquesta dels drets socials i dels treballadors.

Durant els propers dies es repartiran fulls informatius d'aquesta campanya als canvis de torn de les fàbriques del polígon industrial de Valls. També s'informarà de la xerrada-debat que l'Esquerra Independentista ha organitzat amb Teresa Forcades (Procés Constituent), Manuel Delgado (Partit dels Comunistes de Catalunya) i Gerard Nogués (CUP), que serà el dilluns 27 d'octubre a les 20h a la sala d'actes del Convent del Carme (escola Enxaneta).

Amb aquestes accions de campanya, l'Esquerra Independentista vol explicar que la independència obre la porta a guanyar les reivindicacions de la classe treballadora, ja que en el procés constituent de la nova república caldrà decidir-ho tot. Per a il·lustrar aquesta idea, els fulls informatius que es repartiran inclouen un fragment del discurs que el Secretari General de la CNT, Salvador Seguí, va fer a l'Ateneo de Madrid el 1919:

nosaltres, els treballadors, com sigui que amb una Catalunya independent no hi perdríem res, ans al contrari, hi guanyaríem molt, la independència de la nostra terra no ens fa por.”

El manifest de la campanya “Esquerres pel SíSí” explica que:

Tenim davant nostre una oportunitat i, a les nostres mans, una eina molt potent per a la construcció d’un país governat per la majoria i al servei de la majoria, acabant amb el règim d’una minoria adinerada i corrupta que només vetlla pels seus interessos. Podem construir un país que garanteixi uns sistemes educatiu i sanitari públics i de qualitat, el dret a l’habitatge, a les pensions públiques i a un lloc de treball digne. Un país que protegeixi el territori i promogui la cultura i on no tinguin cabuda les discriminacions per qüestions de gènere, d’orientació sexual, d’origen o de qualsevol altra mena.

Tot això serà possible a través de mantenir i augmentar la mobilització social enfront les retallades dels governs català i espanyol, sumant el màxim d’organitzacions, entitats i persones de l’esquerra social i política a aquesta aposta clara per la ruptura democràtica per tal d’assegurar aquesta transformació en l’actual moment històric. Al mateix temps, haurem de mobilitzar-nos per exigir que es dugui endavant la consulta tant sí com no el 9N obeint la voluntat popular, per damunt de les imposicions de l’estat.”

L'Esquerra Independentista ha optat fins ara per fer campanyes on no apareixen organitzacions ni partits polítics, per tal que tothom qui se senti identificat amb el missatge hi pugui participar. És per això que demana la implicació de tothom qui vulgui, participant en les accions programades i en les reunions de campanya. Només cal demanar-ho a [email protected] o a [email protected].

L'Esquerra Independentista recorda també que ara és el moment de participar i que la mobilització és l'única garantia d'assolir els objectius polítics expressats al carrer per una majoria.