L’Ajuntament de Valls no es compromet amb l’estudi de la qualitat de l’aire

L’actitud de l’equip de govern no correspon a la moció aprovada per unanimitat el 28 de desembre de 2015

El passat dimarts dia 14 de febrer, l’equip de govern de Valls va donar resposta a la pregunta entrada per la Crida per Valls-CUP en relació amb l’estat de l’estudi de la qualitat de l’aire a Valls.

L’equip de govern es va limitar a transmetre les reunions que s’havien fet amb la Generalitat de Catalunya, els Ajuntaments de la zona, les associacions i entitats, la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat Rovira i Virgili. En aquestes reunions es va deixar palesa la voluntat de la Generalitat d’incrementar el nombre de components que s’inclouen als estudis de la qualitat de l’aire que ja es fan. Tot i així, el debat es continua situant en quins components s’han d’afegir i qui s’ha de fer càrrec de les despeses d’aquests estudis.

Més enllà d’aquestes reunions, l’actitud mostrada per l’equip de govern de Valls va ser contrària als acords presos a la moció presentada per la Crida per Valls-CUP el 28 de desembre de 2015 i aprovada per unanimitat, que instava l’Ajuntament de Valls a fer «les tramitacions necessàries per a realitzar l’estudi de qualitat de l’aire al nostre terme municipal». D’aquesta manera, la Crida per Valls-CUP considera que l’actitud de l’equip de govern hauria de ser més proactiva i ja s’hauria d’estar treballant en l’elaboració d’aquest estudi, tal com es va comprometre a fer en sessió plenària.

La candidatura rupturista vol recordar que la setmana passada la Plataforma Cel Net va presentar els resultats del tercer estudi de la qualitat de l’aire, realitzat al municipi del Morell. D’aquesta manera, la formació independentista vol manifestar que ja existeixen municipis que estan duent a terme aquests estudis, en col·laboració amb una plataforma que fa anys que treballa aquests aspectes i de forma totalment autònoma i independent.

Per últim, la Crida per Valls-CUP insta a l’Ajuntament de Valls a complir els acords presos a la moció presentada el 28 de desembre de 2015, i a establir els contactes pertinents per a la realització de l’estudi de la qualitat de l’aire a Valls el més aviat possible.