L’Ajuntament de Valls es compromet a treballar per la desmilitarització de l’Espai de l’Estudiant

Es crearà un espai de treball conjunt entre Ajuntament, Generalitat, organitzadors, partits i la campanya «Desmilitaritzem l’educació»

Aquest dilluns dia 27 de febrer, el Ple Municipal de l’Ajuntament de Valls ha aprovat una moció presentada pels grups municipals de CiU, ERC, CUP i Compromís per Valls, en què es compromet a treballar de manera conjunta amb la Generalitat de Catalunya, els partits polítics signants de la moció 55/XI del Parlament de Catalunya, el Consorci Prouniversitari Alt Camp / Conca de Barberà i la campanya «Desmilitaritzem l’Educació» per evitar la presència de l’exèrcit a futures edicions de l’Espai de l’Estudiant.

La Crida per Valls-CUP lamenta el fet que aquest any l’exèrcit torni a l’Espai de l’Estudiant. Tot i això, se n’alegra que enguany, per fi, s’hagi pogut arribar a un acord en el Ple Municipal que, com a mínim, posi fil a l’agulla amb el compromís de desmilitaritzar aquesta fira.

Aquest any, a l’empara de l’aprovació en seu parlamentària de la Moció per a la Desmilitarització de Catalunya, la formació independentista ha apostat per la creació d’aquesta taula de coordinació entre els diferents agents implicats per trobar una solució consensuada, que de moment sembla que serà possible.

Per altra banda, la formació vol recordar que aquesta és una reclamació feta per gran part de la comunitat educativa i de la població. De fet, volen recordar que aquesta moció només és la vessant institucional d’una lluita que fa anys que porten a terme les més de 40 organitzacions i entitats que conformen la campanya «Desmilitaritzem l’educació» i que des de fa dos mesos també està constituïda a nivell territorial al Camp de Tarragona: http://desmilitaritzem.blog.pangea.org/

Per últim, la Crida per Valls-CUP celebra que l’Ajuntament hagi apostat per la redacció d’un codi ètic, ja que en paraules del regidor Jordi Robert, això «canvia el paradigma en què vivíem que defensava que l’Ajuntament no podia fer res». No obstant això, la candidatura considera que aquest codi ètic pot ser una arma de doble fil, ja que «ens podem trobar amb un exèrcit que mostra la seva cara més amable» i amaga, d’aquesta manera, la seva cara més bèl·lica. A la vegada, la Crida per Valls-CUP considera que, tal com va afirmar l’equip de govern en sessió plenària, el codi ètic no evitarà la presència de l’exèrcit a l’Espai de l’Estudiant i, una vegada més, hauran hagut d’estar les entitats i els partits de l’oposició els que hagin treballat per proposar una solució.