L’Ajuntament de Valls es compromet amb les clàusules socials a la contractació pública

El consistori insta l’IEV a designar un nom a la plaça de davant de la Biblioteca Carles Cardó

El ple municipal celebrat aquest dilluns, dia 24 de setembre, ha aprovat una moció presentada per la Crida per Valls-CUP per a l’impuls de les clàusules socials en les contractacions públiques de l’Ajuntament de Valls. En paraules del regidor Jordi Robert, «les clàusules socials es poden definir com la inclusió als contractes públics d'aspectes de política social, ètica i mediambiental amb un caràcter estratègic i que contribueixin al desenvolupament de polítiques d'interès general».

La moció, que s’ha aprovat amb els vots favorables de CiU, ERC, CUP, PSC i Compromís per Valls i l’abstenció del PP, s’ha presentat al plenari després que el grup municipal de la Crida per Valls-CUP hagi proposat en diverses ocasions a l’equip de govern la inclusió d’aquestes clàusules als contractes que s’estaven redactant. Davant els dubtes que generava aquesta proposta als partits de govern, la moció demanava l’elaboració d’una guia pràctica «que estableixi els criteris socials que es puguin incorporar als contractes de l’Ajuntament de Valls». El regidor cupaire ha afirmat que «aquesta guia hauria de ser la base que servís per començar a transformar la contractació pública d’aquest Ajuntament, i hauria d’esvair els dubtes que sembla que hi ha a l’equip de govern».

La resta d’acords de la moció demanaven incorporar les clàusules socials als contractes que s’estiguin treballant actualment i vetllar pel compliment d’aquestes clàusules.

Per altra banda, el plenari municipal també ha aprovat la moció presentada per la Crida per Valls-CUP relativa al canvi de nom de dues places de la ciutat. La moció, que s’ha modificat a petició dels grups de l’equip de govern, finalment demanava sol·licitar a l’IEV que estudiï la designació del nom de la plaça de davant de la Biblioteca Carles Cardó i consensuar en Junta de Portaveus un nom provisional pel pàrquing ubicat entre el C/ Sant Antoni i el C/ de Santa Úrsula.

En paraules de la regidora Paloma Vicente, «la nomenclatura dels espais és reflex del context històric en què ens trobem». Tenint en compte això, la regidora s’ha preguntat «per què encara hem de tenir noms imposats durant el franquisme, tot i tenir aprovada la moció per a la recuperació de la memòria històrica des del març del 2016». A banda dels noms imposats durant el franquisme, la regidora cupaire també ha destacat el biaix de gènere al nomenclàtor de la ciutat, «un biaix de gènere desfasat i incomprensible en la societat actual». Per aquests motius, la moció també demanava treure els noms dels carrers amb reminiscències franquistes i sol·licitar a l’IEV que els noms proposats per aquests emplaçaments siguin noms de dones.

Pel que fa al torn de precs i preguntes, el grup municipal de la Crida per Valls-CUP ha lamentat que s’hagi trigat 7 mesos en complir un dels acords de la moció presentada per l’Associació Barri Antic i que la Taula del Barri Antic s’hagi engegat a pocs mesos de les eleccions.