La Turba, la CUP i el SEPC criden a participar de les mobilitzacions de l'esquerra independentista i la Via Catalana

L'esquerra independentista convoca més de 70 actes arreu del país · L'onze a les 19.30 hi ha la tradicional manifestació a Reus i a les 12 un acte d'homenatge al Carrasclet a Capçanes

El Casal Popular La Turba, la CUP de Valls i el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans de l'IES Narcís Ollerr fan un crida per la diada nacional de l'onze de setembre a participar al tram de la cadena humana organitzada per Valls-Alt Camp per la Independència i a la tradicional manifestació de l'Esquerra Independentista del Camp (EIC) a Reus.

L'EIC convoca la tradicional manifestació el dia 11 de setembre a dos quarts de vuit a la Plaça del Mercat Central, una hora i mitja després de la finalització de la Cadena Humana, per tal de poder compaginar les dues convocatòries. A les dotze del matí de la diada l'EIC farà l'Ofrena floral al monument del Carrasclet, a Capçanes; a dos quarts d'onze del matí s'ha quedat a l'estació d'autobusos de Valls per anar-hi en cotxe.

'Independència per canviar-ho tot'

Les organitzacions de l'esquerra independentista ha organitzat més de 70 actes arreu del país 'entre mobilitzacions, conferències, sopars popular, etc'. També han anunciat que 'contribuirem amb els nostres esforços a l'allargament nacional de la Via Catalana a la Catalunya Nord i al País Valencià' i que es dóna suport a l'encerclament del Hospital Josep Trueta de Girona 'per protestar contra les retallades' i a la crida del Procés Constituent d'encerclar l'edifici de 'La Caixa'. D'aquesta manera es reivindica que 'cal omplir de contingut el concepte 'independència' d’acord amb la voluntat ciutadana'.

La manifestació de l'esquerra independentista a Reus porta per lema “Independència per canviar-ho tot” i vol reivindicar que “la batalla per la independència cal plantejar-la per al conjunt dels Països Catalans (...) L’independentisme ha de lluitar per la independència de la nació, i no pas per la independència d’una institució autonòmica.”

L'esquerra independentista per a aquesta diada també posa l'accent en la crisi social i econòmica: “Els Països Catalans hem aportat més de 40.000 milions d’euros en interessos bancaris del deute públic, ens han liquidat a preu de saldo el nostre sistema financer, els nostres sectors estratègics estan en mans privades d’unes multinacionals amb gestors locals i estrets lligams amb l’oligarquia espanyola (...) estan destruint i robant la nostra riquesa social: l’educació, la sanitat, les prestacions socials i els mitjans de comunicació públics.”