La CUP proposa una candidatura àmplia per liderar un govern alternatiu a CiU

El partit emplaça a persones i formacions de l’esquerra transformadora a crear un espai comú per transformar la ciutat en clau de justícia social

La CUP ha fet pública aquest dimecres 23 de gener la seva proposta política de cara a les eleccions municipals del proper mes de maig. Aquesta proposta es basa en tres eixos bàsics: una candidatura àmplia que aglutini l’esquerra transformadora vallenca, un programa nítidament d’esquerres i un govern alternatiu a CiU que faci front a les necessitats de les vallenques.

«Des de la CUP estem treballant perquè Valls tingui una única candidatura de l’esquerra transformadora capaç d’aconseguir un govern alternatiu al model de CiU, que està esgotat i caducat, tant en lideratges com en projectes. La paciència de molta gent de Valls s'ha esgotat i cal una alternativa clara de govern», han afirmat a la roda de premsa. Des del punt de vista del partit independentista, «ha arribat l’hora de posar fi a 16 anys de govern de CiU, 16 anys d’anuncis i projectes incomplerts durant els quals han estat incapaços de fer front a les urgències de Valls. La suposada gestió eficaç de la dreta ha demostrat ser en realitat una incompetència absoluta per a governar, amb exemples tan clars com els 9 anys per modificar un POUM, més de 15 anys per fer el Museu Casteller o l’augment sense fi de la degradació al Barri Antic. Valls necessita un canvi».

Pel que fa a la construcció d’aquesta candidatura, la CUP considera que s’hi haurien de sumar «totes aquelles persones i tots aquells espais polítics que vulguin treballar al voltant dels tres eixos comentats anteriorment». Més enllà d’aquests eixos, la CUP ha volgut recordar que també es parteix d’altres elements, com un codi ètic per evitar fer de la política un mode de vida, la disposició a treballar des del municipalisme en la defensa efectiva del dret a l’autodeterminació o l’ús de la desobediència institucional si cal per avançar en la consecució dels drets socials i nacionals.

En referència al possible govern que sorgirà de les eleccions municipals del proper 26 de maig, la CUP està disposada a arribar a acords amb altres forces polítiques. «Aquests acords hauran de pivotar al voltant de les prioritats programàtiques que aquest nou espai polític defineixi», afirmen des del partit anticapitalista. Tot i així, «caldrà que el nou govern faci polítiques marcadament d’esquerres i sigui conscient del moment que viu el nostre país».

Finalment, la CUP ha instat a totes aquelles persones interessades en la construcció d’aquest nou espai polític a participar de l’assemblea oberta que es farà el proper dimarts dia 29 de gener a les 19h al Casal Popular la Turba de Valls (C/ Nou, 12).

«Des de la CUP estem treballant perquè Valls tingui una única candidatura de l’esquerra transformadora capaç d’aconseguir un govern alternatiu al model de CiU»