La CUP proposa redefinir el concepte de «vallenc il·lustre»

La formació ha plantejat a l’Ajuntament de Valls que el reconeixement de les properes Decennals es dediqui a 3 dones

Aquest dilluns, dia 2 de març, la CUP ha fet una roda de premsa on ha proposat redefinir el concepte de «vallenc il·lustre». Des del punt de vista de la candidatura rupturista, «aquest concepte ha anat evolucionant al llarg dels anys, i ara és el moment de fer una passa més i allunyar-nos d’una idea elitista que deixa en l’oblit una part important de la població».

Concretament, la CUP aposta per fer reconeixements col·lectius que superin l’actual visió individualista. «Hem plantejat a l’Ajuntament que es reconeguin col·lectius com el de les dones treballadores del tèxtil, que durant molts anys van treballar a Valls en unes condicions molt complicades; el de les persones migrades que han arribat a Valls, que han hagut de marxar dels seus llocs d’origen buscant un lloc millor on viure; o el de les vallenques i vallencs exiliats, que en molts moments van haver de fugir per por a represàlies polítiques».

Tot i així, i davant la negativa de l’Ajuntament a dedicar el reconeixement de les properes Decennals a algun col·lectiu, «que no necessàriament havia de ser cap dels que proposàvem», la formació ha plantejat que el reconeixement es dediqui a 3 dones. «El greuge comparatiu és enorme», han explicat, «proposem que siguin tres, i no una única dona, per dos motius: el primer, per mirar d’anar igualant el nombre de dones i d’homes que han rebut aquest reconeixement; i el segon, perquè hi ha antecedents d’anys en què el reconeixement s’ha fet a tres persones: l’any 2011 a la nissaga Català-Roca i l’any 2001 a la mare Maria Güell i Puig, al Manuel Gonzàlez i Alba i al Cèsar Martinell i Brunet».

La CUP aposta per fer reconeixements col·lectius que superin l’actual visió individualista.