La CUP proposa que el Consell Econòmic i Social de Valls se centri en la pobresa

Des del 2010 el CESV s'ha centrat bàsicament en la promoció econòmica

La proposta de treball de la CUP per al 2014 demana que el CESV actuï d'observatori de la pobresa, coordini totes les actuacions destinades a combatre l'exclusió social i tiri endavant propostes per garantir les necessitats bàsiques dels col·lectius que pitjor ho passen.

Valls, 10/12/2013. Segons la CUP, el CESV fins ara només ha tractat propostes més aviat relacionades amb la promoció econòmica, la indústria, comerç o turisme, però no ha incidit directament en les situacions de pobresa i exclusió social que pateixen molts vallencs i vallenques.

És per aquest motiu que la CUP creu que no es pot esperar més i fa una proposta per al 2014 per tal que el CESV:

1. Actuï d’observatori per tal de conèixer quina és la situació real que partim i estableixi

indicadors periòdics sobre l’estat de la pobresa i l’exclusió social a Valls, per tal de facilitar

l’aplicació de les polítiques pertinents per a afrontar l’insostenible situació.

2. Sigui espai de coordinació entre totes les actuacions que es duguin a terme, que sigui

espai de relació i intercanvi, així com de compartició i posada en comú de totes les

polítiques que es tiren endavant que tinguin a veure amb la pobresa i l’exclusió social.

3. Tiri endavant propostes d’actuació d’intervenció directa per tal d’avançar perquè tots els

vallencs i vallenques puguin satisfer els seus drets, així com crear instruments per a

garantir les necessitats bàsiques i autonomia dels qui pateixen més la crisi.

La proposta de treball inclou idees per a abordar la situació dels col·lectius més desafavorits i que han estat detectats per l'informe del Pla Local d'Inclusió i Cohesió Social: persones nouvingudes i/o d’origen estranger, aturats/des llarga durada, gent gran, infància i adolescència, persones sense llar, persones drogodependències i altres addiccions, víctimes de la violència de gènere i prostitució.

La CUP també proposa fer intervenció comunitària sobre els barris amb bosses de marginalitat, fent una “aposta clara per destinar els recursos existents al treball social i comunitari.” Entre altres propostes, destaquen “una fiscalitat més progressiva” i “garantir que no es tallarà el subministrament de gas, aigua i electricitat a cap ciutadà”.

Segons Gerard Nogués, “el Pla d'Inclusió Econòmic i Social no ha complert les expectatives i el CESV no té dotació pressupostària, però la proposta la fem en el marc del CESV perquè és un òrgan amb capacitat de treball i que funciona”. “No podem estar quatre anys més amb un CESV donant tombs sobre el mateix, cal un nou enfocament i proposem que se centri en la pobresa, ja que les eines que teníem fins ara no han donat el resultat esperat i no es pot confirmar cap canvi en la realitat pel què fa a pobresa i exclusió social”. “Les línies més innovadores del cesv, tot i tenir el consens del consell, no han estat aplicades.”

“Fem aquesta proposta a la ciutat: el CESV ha de canviar i s'ha de centrar en la segona pota, la social, perquè fins ara només hem fet promoció econòmica i de treball. Fem una crida als membres del CESV a què se sumin a la proposta.

Finalment, a la CUP li agradaria que es convidés les entitats que lluiten contra la pobresa i

l'exclusió a participar i formar part del CESV, per garantir que aquesta línia de treball sigui

una prioritat i per fer-hi arribar la seva veu i propostes directament.