La CUP proposa incorporar criteris socials a la licitació del bar de l’estació d’autobusos

La candidatura lamenta que l’equip de govern no compleixi la moció per a l’impuls de les clàusules socials aprovada el setembre del 2018

La Crida per Valls-CUP ha traslladat a VIAS SAM (Valls, Infraestructures, Aparcaments i Serveis SAM) una sèrie de criteris socials per incorporar al plec de clàusules administratives per a la contractació de l’arrendament del bar de l’estació d’autobusos de Valls. Aquest trasllat s’ha fet després de comprovar que la proposta de plec exposada al Consell d’Administració de VIAS era pràcticament igual a l’anterior plec i no incorporava cap criteri social.

El passat 28 de febrer es va celebrar el Consell d’Administració de VIAS, on el representant de la CUP va preguntar per què no s’havia tingut en compte la moció per a l’impuls de les clàusules socials aprovada al setembre del 2018 per redactar el citat plec de clàusules. La resposta dels representants de VIAS va ser que els fessin arribar «totes aquelles propostes que creguessin oportunes». Per aquest motiu, i tot i que des de la formació independentista consideren que «aquesta és una tasca que hauria de liderar el govern municipal elaborant una instrucció per a totes les licitacions, contractes i subministraments de l’Ajuntament i els seus organismes autònoms», la Crida per Valls-CUP ha estudiat quins criteris socials es poden incorporar a una licitació com aquesta i els ha traslladat a la gerència de VIAS SAM.

«Lamentem que l’equip de govern no compleixi la moció sobre clàusules socials», afirmen des de la CUP. Des de la candidatura rupturista consideren, a més, que «per la naturalesa i finalitat de VIAS SAM aquest tipus de criteris s’haurien de tenir sempre en compte». «La incorporació de criteris socials a les licitacions d’una empresa amb una clara finalitat social, com VIAS SAM, generaria sinergies positives», afegeixen.

Pel que fa als criteris socials proposats, des de la Crida per Valls-CUP afirmen que «potser caldrà estudiar-los i adaptar-los al cas concret d’aquesta licitació, però l’experiència d’altres municipis demostra que són plenament aplicables». Concretament, des del partit han proposat incorporar criteris que afavoreixin aquelles iniciatives d’economia social; aquelles iniciatives que proposin millores laborals pels seus treballadors i treballadores, com la seva contractació indefinida o una millora dels salaris respecte el conveni col·lectiu d’aplicació; aquelles iniciatives que contractin persones en situació d’atur amb dificultats especials d’inserció laboral; i aquelles iniciatives que incorporin criteris de sostenibilitat en els serveis d’alimentació, com la venda de productes de proximitat o procedents d’agricultura ecològica.

Per últim, des de la formació han demanat «que s’estudiï la possibilitat d’incorporar aquests criteris al plec de clàusules proposat inicialment i, si és necessari, aturin el procediment per incorporar-les». La resposta per part de la gerència de VIAS ha estat que «s’està estudiant la incorporació de les clàusules proposades» També demanen a l’equip de govern municipal «que donin compliment a la moció aprovada al plenari municipal, incorporant clàusules socials a totes les futures licitacions» i afirmen «que fiscalitzaran tots els nous plecs de clàusules».

Des de la formació han demanat «que s’estudiï la possibilitat d’incorporar aquests criteris al plec de clàusules proposat inicialment i, si és necessari, aturin el procediment per incorporar-les».