La CUP presenta una moció de rebuig a les reformes de l'administració local del govern espanyol

Els municipis perdrien les competències en sanitat, educació i serveis socials · La CUP pregunta què s'ha previst per als organismes municipals com el Pius, Vilaniu o les Escoles Bressol

El govern espanyol ha iniciat una croada per desposseir i desestructurar les administracions locals com a base i pilars de la democràcia al nostre país. Amb l’excusa de l’elevat deute públic i de la duplicitat de competències han presentat un paquet de reformes, amb dos objectius: la centralització del poder institucional i l’obertura a la privatització dels sectors estratègics. Cal recordar que també el govern de la Generalitat catalana ha preparat una llei de reforma de l’administració catalana, que hauria de servir per a fer front a l’ofensiva del govern estatal, tanmateix ens deixa igualment indefensos davant dels atacs del govern espanyol. És per això que la CUP demana que encara que aquesta llei sigui aprovada, el govern català no l'apliqui i s'hi declari insubmís, desobediència necessària en el procés d'alliberament nacional.

Els municipis perdrien les competències en sanitat, educació i serveis socials, que passarien a mans de les diputacions o de les autonomies. També representa la desaparició dels ens instrumentals públics econòmicament “deficitaris”: empreses públiques, consorcis, societats, etc. Aquestes reformes generen perversitats, perquè poden conduir a que uns serveis públics es gestionin deficitàriament expressament per tal de facilitar llavors la seva privatització. Les empreses que darrerament s’estan presentant i guanyant els concursos públics són aquelles grans empreses que van fer negoci en la construcció i ara han de buscar noves vies de negoci, per tant, s’estan oferint serveis especialitzats per grans empreses constructores que precaritzen el treball i no tenen sensibilitat professional pels diferents serveis que ofereixen, amb la conseqüent degradació del servei.

La moció demana instar a les administracions autonòmiques a obrir un debat públic amb les associacions de la societat civil, sindicats, entitats municipalistes, partits polítics i altres organitzacions generant Espais socials de debat territorialitzat i que culminin en una Mesa nacional de debat dels Països Catalans per articular una proposta conjunta. També es demana comprometre’s a dur a terme una campanya informativa i de conscienciació sobre les regressions democràtiques i en drets socials que suposen aquestes reformes al municipi, i que en el cas de Valls afectaria a organismes com el Pius Hospital, la Fundació Vilaniu o les Escoles Bressol municipals. Així com l'Ajuntament ja ha anunciat mínimament els seus plans per a afrontar aquesta modificació legal en l'àmbit de la cultura, fusionant l'Escola de Música, la Xarxa de Cultura i el Museu de Valls, no ha explicat encara quina previsió té per a afrontar la modificació legal en la resta d'organismes autònoms i serveis amenaçats.

Consulteu la moció completa aquí