La CUP presenta les al·legacions a les ordenances 2013, com a eina important pel canvi social que vol impulsar a la ciutat

La Candidatura d’Unitat Popular presentà el passat divendres al·legacions a les ordenances municipals 2013, aprovades inicialment en el Ple ordinari del mes d’octubre. El document presentat consta de 14 al·legacions concretes en la mateixa línia que ja ho presentà en el 2012:

• Aprovar les subvencions dedicades a pagar els impostos i taxes aquells col·lectius que no puguin fer front a aquest pagament, amb la voluntat de saber qui i com es pagaran els impostos.

• Aprovar la diferenciació entre llar principal i llar no principal, com a eina per combatre la gran quantitat de pisos buits que existeixen a la ciutat

• Fer pagar més IBI a una llar no principal que una llar principal

• Fer un estudi de quant li costa a l’ajuntament els serveis que després fa pagar a cada ciutadà mitjançant una taxa o un preu públic

• Fer pagar més aquells qui especulen amb l’habitatge en l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana.

• Fer pagar a les entitats bancàries pels caixers automàtics, ja que ocupen part de la via pública

• Fer una rebaixa d’un 50% de la taxa d’escombraries pels locals de les seus socials d’entitats vallenques sense ànim de lucre

• Introduir, en la taxa d’escombraries, els criteris de tipus d’habitatge (si és una edificació aïllada o es troba dins un grup d’habitatges col·lectius; si es troba dins el nucli urbà o fora d’aquest), per tal de fer pagar diferent ambdues modalitats, doncs el que costa fer arribar els serveis en un habitatge lluny del nucli urbà és superior a si està dins el nucli urbà.

• Fer una rebaixa a les entitats vallenques en la taxa per serveis culturals i la taxa per la utilització de béns i instal·lacions municipals, establint la gratuïtat en espais de Casa Caritat per assaig.

• Fer pagar un recàrrec del 5% en l’Impost d’Activitats Econòmiques a aquelles empreses que hagin aplicat una reducció de plantilla important.

• Fer pagar a les concessionàries de serveis públics per la utilització del sòl, vol i subsòl

• Retirar la taxa de 3€ al mes per a esportista practicant que utilitzi les instal·lacions esportives municipals.

La voluntat de la CUP és que el govern municipal s’avingui a introduir aquestes al·legacions, tot caminant cap a una fiscalitat més progressiva i més justa. La CUP creu que són les classes populars qui estan patint la greu crisi social i econòmica i troba d’una greu irresponsabilitat que les dues úniques mesures diferents de les ordenances 2013 respecte les de l’any anterior que proposa el govern de CiU sigui l’eliminació de la taxa per obertura d’un nou establiment i la congelació de pràcticament tots els impostos, taxes i preus públics. En aquest sentit, vol denunciar que la hipoteca per la construcció de l’infrautilitzat aparcament del Pati continua passant factura a cada vallenc i vallenca, doncs la taxa d’escombraries no es pot congelar perquè l’ajuntament ha de complir les clàusules del conveni signat i blindat amb l’empresa concessionària i que no permet cap congelació.

Finalment, la Candidatura d’Unitat Popular vol fer una denúncia de la legislació vigent en matèria de fiscalitat i pressupostos, doncs les restriccions que aquesta conté no permet als ajuntaments dotar-se d’unes ordenances prou progressives perquè en el moment de crisi actual, qui més tingui, més pagui. Aquesta legislació no permet, per exemple, gravar l’Impost de Béns Immobles en diferents trams o establir bonificacions a famílies i/o col·lectius necessitats. La CUP es compromet a lluitar davant de lleis injustes que han fet els partits tradicionals per tal que res canviï i les classes populars segueixin condemnades a la pobresa.