La CUP pregunta per les cases caigudes recentment al Barri Antic

El partit independentista ha traslladat una sèrie de preguntes a l’equip de govern municipal

La Crida per Valls-CUP ha aprofitat el ple celebrat aquest dilluns, dia 27 de novembre, per traslladar una sèrie de preguntes a l’equip de govern de l’Ajuntament de Valls.

En primer lloc, el regidor Jordi Robert ha lamentat que «la intensitat de la pluja estigui relacionada amb la probabilitat d’ensorrament d’una casa al centre històric», com s’ha pogut comprovar recentment. En paraules del regidor cupaire, «tot i que l’equip de govern ens diu que es fan els requeriments pertinents, creiem que aquesta tasca tècnica es veu limitada pels recursos humans i econòmics que disposa la regidoria d’urbanisme». Per aquest motiu, des de la Crida per Valls-CUP fa anys que demanen que es reforci aquesta àrea per poder accelerar els tràmits de tots els projectes que hi pengen, com «el POUM, el Pla especial de torrents o la disciplina urbanística en sòl no urbanitzable». En aquest sentit, des de la candidatura rupturista han instat a l’equip de govern a augmentar-ne el personal i la dotació pressupostària.

Per altra banda, la formació també ha traslladat una sèrie de reflexions a l’equip de govern al voltant dels anomenats «pressupostos participatius». Des del punt de vista de la Crida per Valls-CUP, «s’ha començat la casa per la teulada, i els resultats obtinguts a les darreres edicions així ho demostren». El partit anticapitalista defensa que el model de pressupostos participatius de l’equip de govern «afavoreix un clima de competitivitat entre barris i col·lectius de la ciutat», ja que «enfronta els interessos d’uns col·lectius envers altres o envers el global de la ciutat». Per aquest motiu, la regidora Ester Huguet ha demanat a l’equip de govern una valoració dels resultats de les anteriors edicions i de les propostes d’aquesta nova edició. Per últim, la regidora cupaire ha afirmat que «aquest model de pressupostos participatius, que consisteix en oferir les engrunes del pastís, no és el nostre» i ha animat a l’equip de govern a «obrir nous espais de participació real i creïble».

La Crida per Valls-CUP també ha traslladat una pregunta referent a la Taula LGTBI, recentment constituïda. Tot i valorar positivament la creació d’aquesta taula i reconèixer les dificultats que suposa «partir de zero per la nul·la implicació dels antics governs en aquest aspecte», la formació independentista tenia alguns dubtes per resoldre. Per exemple, el regidor Jordi Robert ha preguntat «si aquesta taula penja dels PLICS o de la regidoria d’Igualtat». Des del punt de vista de la Crida per Valls-CUP hauria de dependre de la regidoria d’Igualtat, però és un aspecte que l’equip de govern no ha acabat de definir. En aquesta línia, la candidatura rupturista ha lamentat que «hi ha poca iniciativa per anar més enllà d’atendre en un servei que ens ve des de la Generalitat».

Per últim, la formació anticapitalista ha demanat a l’equip de govern que faci una valoració «de la instal·lació dels nous aparcabicis i de l’intent de pacificació i senyalització de la prioritat de bicicleta per la muralla». En paraules del regidor Jordi Robert, «aquesta implementació estranya o, des del nostre punt de vista, errònia, pot arribar a ser contraproduent». En aquest sentit, la Crida per Valls-CUP lamenta que, tot i aquest projecte concret, l’equip de govern hagi apostat al llarg de la legislatura per un projecte «que segueix prioritzant el vehicle privat». Per tal de capgirar aquesta dinàmica, la candidatura proposa, per exemple, bonificar les empreses del polígon que impulsin plans de transport públic o col·laboratiu entre els treballadors i treballadores; implementar una connexió a peu i en bicicleta que no sigui perillosa, com ho és actualment, amb el polígon industrial; o estudiar la possibilitat d’ampliar el servei d’autobusos municipals.