La CUP entra al parlament amb un projecte radicalment transformador de la societat i la política

La CUP ha quedat a ben poc de treure un diputat per Tarragona · Denuncien la duplicitat de càrrecs dels diputats electes · A Valls alerten sobre les males pràctiques electorals de CiU

Valls, 27/11/2012. La CUP-Alternativa d’Esquerres ha fet una valoració dels resultats electorals, que signifiquen l’entrada de la candidatura al Parlament de Catalunya amb 3 diputats per Barcelona. David Fernàndez, diputat electe per Barcelona, ha qualificat de molt satisfactoris els resultats, i ha explicat que l’èxit de la candidatura és fruit d’un treball de base i de la mobilització de milers de persones arreu del territori.

La formació ha esperonat la gent implicada en aquesta campanya a mantenir l'elevat nivell de mobilització, i ha alertat que “cal mantenir la mobilització al carrer” perquè “els diputats en si mateixos, tot i constituir un avenç considerable, no són garantia de res”. Fernàndez també ha fet un agraïment públic a totes aquelles persones i col·lectius que, d’una manera o altra, han fet possible l’entrada de la CUP – Alternativa d’Esquerres al Parlament.

La candidatura ha anunciat que una de les seves prioritats al Parlament serà la concreció dels termes en què es podria celebrar un referèndum d’independència, així com garantir que es prevegin els mecanismes per incloure tots els territoris dels Països Catalans en el procés. Les altres propostes inicials seran l’aturada immediata de tots els desnonaments, la denúncia del deute il·legítim, i l’aturada de les retallades.

A la província només han faltat tres-mil vots per aconseguir un diputat

Els resultats de la CUP-AE a la província de Tarragona, amb 12.807 vots i un 3,58%, han estat millors que els obtinguts a Barcelona, però en canvi no s'ha obtingut diputat per uns tres mil vots. La valoració de la formació independentista però és molt bona donada la implantació amb què compta a la província, on només te cinc candidatures locals organitzades i regidors en dos municipis (Reus i Valls). La CUP-AE ha fet una campanya notable gràcies als nombrosos suports de col·lectius, ateneus, casals i organitzacions de totes les comarques que s'han sumat activament a la campanya i que han acabat organitzant al voltant d'un centenar d'activitats a tota la província.

Ara, la CUP i l'esquerra independentista esperen recollir els fruits de tot aquest treball amb la creació de noves assemblees i mantenint la xarxa de treball desplegada. Un exemple d'això el trobem a les Terres de l'Ebre, on la xarxa de suport a la CUP-AE ja ha anunciat que continuarà la seva activitat, en una territori on la formació política no hi tenia presència. Segons el cap de llista, Jordi Martí, “aquesta mobilització i els resultats obtinguts, obren unes més que bones expectatives de cara a les eleccions municipals properes, on de ben segur,la CUP multiplicarà les seves llistes i la seva representació”.

La CUP ha aprofitat per denunciar que entre tots els 18 diputats escollits a la província sumen 72 anys com a regidors, 78 anys com a diputats, 16 anys com a alcaldes, 7 anys com a senadors i 7 ex-càrrecs institucionals. La CUP considera de molt greu aquesta duplicitat de càrrecs i aquesta manca de relleu en les institucions, “consagrant una casta política casposa i que va al Parlament a treure’s un sobresou”.

La CUP de Valls alerta de les males pràctiques de CiU

La CUP de Valls ja va denunciar en el darrer ple municipal que durant la campanya electoral i les setmanes prèvies l'Ajuntament es trobava congelat i sense activitat política; una mostra d'això va ser que el mateix ple municipal no va comptar amb cap punt a l'ordre del dia i només s'hi va tractar tres mocions presentades pels partits.

Per altra banda, la CUP de Valls denuncia l'ús per part del govern convergent de recursos municipals destinats a la campanya electoral de CiU, ja que durant tota la campanya el cap de premsa de l'Ajuntament ha acompanyat l'alcalde i candidat Albert Batet en tots els actes electorals de la província.

Finalment, la CUP alerta que cada cop més els interventors convergents adopten una actitud prepotent i s'extralimiten en les seves funcions, actuant així com a delegats del govern i donant ordres als membres de les meses. La CUP denuncia que en diverses meses electorals els interventors convergents han fet torns i s'han canviant de mesa, pràctica totalment irregular. En algun cas interventors de CiU s'han aixecat de les taules i han acompanyat a votar a gent gran que arribava al col·legi, sense que hi hagués cap petició d'ajuda per part dels electors. En una ocasió, una interventora de CiU ha arribat a manipular i obrir l'urna de la mesa per iniciar al recompte de vots. Per tot plegat, la CUP demana al president comarcal de CiU, Jordi Garcia, que avaluï l'actuació dels interventors de CiU i procuri assegurar, en futures eleccions, el correcte desenvolupament de les seves funcions.

Pel què fa als resultats electorals locals, la CUP ha aconseguit a Valls 664 vots i un 5,70%, convertint-se en la cinquena ciutat de més de vint-mil habitants amb els millors resultats de la formació i la única d'aquestes ciutats on se supera ICV. La CUP valora positivament també que en el conjunt de la comarca s'hagi arribat a un 4,75% i 1.044 vots, aconseguint superar el 5% dels vots en cinc municipis. Per la CUP de Valls, els suports rebuts són sòlids i representen un vot ideològic. El repte que es planteja l'organització és el de fer arribar el projecte nacional a la resta de votants municipals que fins ara han confiat en el projecte municipal i potser només coneixen aquesta vesant política de les CUP.