La CUP demana una comissió estratègica per traçar les línies polítiques de futur del Barri Antic

El grup municipal denuncia la inacció i la inoperància de l’equip de govern

Aquest dimecres, dia 11 de juliol, la Crida per Valls-CUP ha fet una roda de premsa per denunciar la falta de compromís de l’equip de govern amb el Barri Antic. En paraules dels cupaires, «és una llàstima que finalment no s’hagi convocat la comissió estratègica promesa per l’alcalde després de l’aprovació per unanimitat de la moció presentada per l’Associació Barri Antic.

Des del punt de vista de la candidatura rupturista, «fa temps que l’Ajuntament no té prou present el Barri Antic». De fet, a banda de la comissió estratègica, durant aquesta legislatura el grup municipal ha sol·licitat a l’alcalde diverses reunions per valorar la situació del barri que no s’han acabat produint. En aquest sentit, el grup municipal lamenta que les prioritats de l’equip de govern siguin unes altres i que «el Barri Antic pateixi la inacció de l’equip de govern actual, agreujada per un alcalde que ha estat més pendent del Parlament que de la seva ciutat».

Diversos fets mostren la falta de compromís de l’equip de govern amb el Barri Antic. Per exemple, a la darrera comissió de Via Pública i Mobilitat, el regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil va afirmar que «no hi havia cap punt a comentar». Es dóna el cas que poc abans d’aquesta comissió informativa s’havien produït diversos robatoris al Barri Antic. Aquest exemple és un cas concret d’una dinàmica que es repeteix setmana rere setmana i mes rere mes. En aquest sentit, els regidors cupaires afirmen que «sembla que els regidors de l’equip de govern no coneguin la situació que viu el barri» i que «potser es deu al poc temps que hi passen».

Més enllà d’aquesta falta de dedicació, la Crida per Valls-CUP també ha destacat «que les mesures que s’han anat aplicant, amb comptagotes i sense una visió estratègica clara», no han servit per solucionar la situació del barri, i que «la inacció, sumada a la inoperància dels diversos equips de govern, ens ha portat a la situació actual».

Per altra banda, la Crida per Valls-CUP lamenta que no hi hagi cap espai on tractar temàtiques del Barri Antic de forma transversal. Com a resposta a aquest fet, la regidora Paloma Vicente va proposar a les passades Comissions Informatives la creació d’una comissió de Barri Antic. En paraules de la regidora, «sembla que alguns temes no es puguin tractar en certes Comissions Informatives perquè no hi ha alguns regidors» i «potser la creació d’aquesta comissió seria la solució».

Per últim, la Crida per Valls-CUP ha demanat a l’equip de govern, i directament a l’alcalde, que convoqui immediatament aquells espais que cregui convenients per començar a debatre sobre el futur del Barri Antic, tal com s’ha compromès diverses vegades, ja que la situació actual del barri requereix d’una actuació el més aviat possible amb totes les energies i la dedicació.