La CUP demana a la Generalitat que cedeixi els immobles d’herències intestades a l’Ajuntament de Valls

El partit anticapitalista insta l’equip de govern a sumar-se a aquesta petició per començar a treballar en un parc d’habitatge públic

La Crida per Valls-CUP ha fet pública aquest dimecres, dia 4 de juliol, una petició adreçada a la Generalitat de Catalunya perquè cedeixi els immobles d’herències intestades a l’Ajuntament de Valls. A la vegada, el partit independentista ha demanat a l’equip de govern municipal que se sumi a aquesta petició. La subhasta tindrà lloc aquest dijous, dia 5 de juliol, i dels 47 immobles totals n’hi ha 5 a Valls.

En primer lloc, els cupaires han destacat la necessitat de començar a treballar en un parc d’habitatge públic a Valls que solucioni els problemes d’habitatge i de lloguer de la capital de l’Alt Camp. En paraules dels regidors de la Crida per Valls-CUP, «la cessió d’aquests immobles suposaria una oportunitat, especialment si es té en compte que la gran majoria es troben al Barri Antic». En aquest sentit, des del grup municipal han destacat que «la ubicació d’aquests immobles no és casualitat», i que la cessió i posterior rehabilitació d’aquests immobles també suposaria «l’inici de la millora d’un barri degradat».

En la mateixa línia, la Crida per Valls-CUP ha lamentat que Valls no compti amb un parc d’habitatge públic que doni resposta a les necessitats de la ciutadania. Més enllà d’algunes actuacions concretes, que no han canviat la dinàmica municipal, l’equip de govern de l’Ajuntament de Valls no ha treballat suficient per revertir una dinàmica que dificulta l’accés a l’habitatge de molts col·lectius socials. En aquest sentit, els regidors han recordat algunes de les mesures del Pla Local d’Habitatge que l’Ajuntament de Valls no està aplicant.

Per altra banda, el partit rupturista es pregunta a què es destinaran els ingressos de les subhastes en cas que aquestes s’acabin produint. Al ple municipal celebrat el passat 26 de juny, el regidor d’habitatge va destacar que s’havia arribat a un acord amb la Generalitat per destinar aquestes ingressos a habitatge a Valls. En aquest sentit, el grup municipal de la Crida per Valls-CUP demanarà el conveni que certifiqui aquest acord, i ha recordat que el Codi Civil ja obliga a destinar aquests ingressos a entitats socials o culturals, prioritàriament de la mateixa zona de l’immoble subhastat.
En relació amb aquest punt, els regidors cupaires també es pregunten què passarà amb els immobles que no rebin cap oferta a la subhasta, i lamenta que des de l’equip de govern municipal no s’hagi previst i treballat aquest tema per avançat.

Per últim, la Crida per Valls-CUP ha criticat que l’equip de govern municipal no s’hagi manifestat sobre aquest tema, tenint en compte que la Generalitat de Catalunya es va comprometre l’any 2016 a no subhastar més immobles provinents d’herències intestades. El partit independentista considera que la Generalitat no està complint amb els seus compromisos i que l’Ajuntament de Valls està deixant escapar una nova oportunitat per millorar la situació de l’habitatge i del Barri Antic de Valls.