El Ple de Valls aprova per unanimitat agilitzar el traspàs del PIUS Hospital

La moció promoguda per la CUP va obtenir el suport de tots els grups municipals amb representació al consistori vallenc.

Aquest dilluns, dia 28 de novembre, la CUP va presentar una moció al ple municipal on instava a la Presidència del Consell d’Administració del PIUS, a la Gerència de l’hospital i al Departament de Salut a accelerar el traspàs de l’ens a la Generalitat. Així mateix, la candidatura rupturista també proposava crear un pla de finançament i inversió per tal de cobrir les deficiències que arrossega l’hospital actualment, el qual ha de permetre cobrir “la gestió del mentrestant”.

La moció va ser aprovada per unanimitat, després d’una negociació entre la majoria de grups polítics, la qual va permetre la incorporació de diverses esmenes i la possibilitat d’arribar a un consens.

Durant la defensa de la moció, Xavi Anglès, regidor de la CUP de Valls, va repetir que “ja hem perdut massa el temps. És hora de passar a l’acció i no endarrerir encara més aquest procés”. Alhora, Anglès va insistir i explicar quins són els motius pels quals la CUP demana que el traspàs dels serveis sanitaris sigui a l’Institut Català de la Salut (ICS): “Creiem que els professionals sanitaris han de poder desenvolupar la seva feina amb les millors condicions laborals, econòmiques, professionals i socials possibles. I ara per ara, les treballadores de l’ICS disposen de millors condicions que la resta”. En la mateixa línia, la formació anticapitalista afirma que actualment la gestió dels centres d’atenció primària i hospitalaris de Catalunya està cada vegada més fraccionada i, segons els cupaires, “això només fa que perpetuar i potenciar el clientelisme polític i la creació de “xiringuitos”. El segon acord de la moció materialitza aquesta proposta de màxims, ja que insta a les autoritats competents a traspassar l’ens sota el paraigües de l’ICS, amb l’objectiu “d’unificar criteris, polítiques i entitats”.

La Candidatura espera que aquesta moció no es quedi al calaix, com tantes altres, i apel·la als responsables de les àrees pertinents a tirar endavant la proposta el més aviat possible.

Els acords de la moció aprovada en sessió plenària són els següents:

PRIMER.- Instar a la Presidència del Consell d’Administració del PIUS Hospital, a la Gerència i al Departament de Salut a accelerar la signatura del Conveni Regulador de la Transmissió de l’Activitat en l’atenció de la Salut a la Generalitat.

SEGON .- Instar a la Presidència del Consell d’Administració del PIUS Hospital, a la Gerència i al Departament de Salut a integrar l’hospital dins de l’Institut Català de Salut com a opció prioritària.

TERCER.- Instar a la Regidoria de Salut a definir qui es farà càrrec de les deficiències que pateix el PIUS Hospital a nivell d’instal·lacions, traçant una estratègia clara d’inversió i finançament - en el marc del Conveni Regulador de la Transmissió de l'Activitat de l’atenció a la Salut en el seu àmbit Patrimonial en referència a les noves infraestructures necessàries i a les inversions relacionades..

QUART.- Comunicar aquests acords al Consell d’Administració del PIUS Hospital, a la Gerència, als grups parlamentaris de la Generalitat de Catalunya i al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Assemblea Local de la CUP de Valls

Valls, Països Catalans, 29 de novembre de 2022

Creiem que els professionals sanitaris han de poder desenvolupar la seva feina amb les millors condicions laborals, econòmiques, professionals i socials possibles. I ara per ara, les treballadores de l’ICS disposen de millors condicions que la resta.