CV-CUP demana la redacció d'un reglament per la biblioteca

La biblioteca Carles Cardó, tot i fer 1 any 8 mesos que està ubicada al Centre Cívic, porta quasi 100 anys de funcionament, creiem que es fa necessari poder oferir una normativa adaptada a les necessitats dels usuaris i que garanteixi a la vegada un bon funcionament del centre.

Actualment, la biblioteca no té per escrit el seu Reglament de règim intern ni tampoc la corresponent normativa. Això provoca que s'estiguin aplicant una sèrie de normes no escrites. Les bibliotecàries es veuen obligades a aplicar “el costum” o la seva pròpia percepció de les situacións per a acceptar-les o no. Això és dóna per la manca d'una normativa escrita i pública que recolzi les decisions de les persones que hi treballen, alhora que ajudaria a evitar situacions confoses entre els i les usuàries.

La CV-CUP considera que, aprofitant que hi ha una Regidoria de Participació Ciutadana i que segons ens consta s’està iniciant un procés de redacció de la normativa, seria de molta utilitat que el procés de redacció del Reglament de Règim intern i la normativa compti amb la participació de tots els agents que interactuen amb l’espai, ja sigui endegant un procés participatiu o bé amb la representació d’una part de cada col·lectiu que fa ús de l’espai en un procés de redacció conjunta.

Actualment, la normativa de la biblioteca és incerta i crea situacións poc clares