Bruno Bellomonte: les eleccions oficials italianes no estan més ben organitzades que el 9N

L'observador internacional sard certifica la fiabilitat de la votació del 9N a l'Alt Camp

Valls, 10/11/2014. Bruno Bellomonte, dirigent de l'organització sarda “A Manca pro s'Indipendentzia” (esquerra independentista), ha estat desenvolupant tasques d'observador internacional a l'Alt Camp durant la jornada de votació d'aquest diumenge 9 de novembre. La CUP ha convidat delegacions internacionals d'Escòcia, Galícia, País Basc, Argentina, Andalusia, Castella i Irlanda perquè els càrrecs electes i representants polítics d'organitzacions i partits d'esquerres segueixin de prop el transcurs de la jornada, amb l'objectiu de certificar la fiabilitat de la votació i explicar-ho als seus països.

Bellomonte ha visitat els col·legis electorals de Valls, Alcover, Picamoixons i Alió, i s'ha interessat per la recollida de signatures per denunciar els dèficits democràtics de l'Estat Espanyol davant la UE i altres organitzacions internacionals. Bellomonte ha parlat amb els voluntaris de les meses per conèixer el desenvolupament de la votació i veure in situ el funcionament del cens, el recompte electoral i altres aspectes tècnics. Al final de la jornada, Bellomonte ha declarat que unes eleccions oficials italianes no estan més ben organitzades que la votació del 9N i ha certificat que l'organització i funcionament de la votació és totalment imparcial i compleix amb les garanties democràtiques.

Bellomonte ha visitat la festa de seguiment dels resultats organitzada a la Plaça del Blat i al Casal Popular La Turba, on l'esquerra independentista de Valls ha centralitzat el dispositiu d'una cinquantena de militants que durant tot el dia han estat presents als centres electorals amb l'objectiu d'ajudar, si calia, als voluntaris de les meses en temes de seguretat o altres imprevistos que puguessin aparèixer.