QUINS SOUS

Des de la CUP sempre hem defensat la transparència en els comptes i en la gestió dels recursos públics. Explicar els sous i les retribucions públiques és un acte de responsabilitat democràtica que contribueix a generar un clima de confiança entre la ciutadania i els nostres representats. Creiem fermament que aquesta tasca de transparència és necessària i ha d’estar a l’abast de tota la ciutadania de Manlleu.

En el context actual de crisi econòmica, retallades i retrocés en drets socials és molt normal sentir per part dels responsables polítics allò de “ens hem d’estrènyer el cinturó”, “tots hem de fer esforços” o “no hi ha cap més solució”. A Manlleu la situació no és diferent i ens trobem amb un govern municipal que fa, de la desinformació o la inoperància, unes polítiques de seguidisme a les retallades engegades pels governs autonòmic i estatal.

És evident que qui pateix més cruelment les polítiques d’austeritat i retallades són les classes populars i els i les treballadores del nostre poble. A dia d’avui, als Països Catalans hi ha més d’un milió i mig de persones a l’atur, tres milions de persones en situació de pobresa, 150.000 desnonats els últims cinc anys, 11.000 persones preses (persones pobres i preses mentre els corruptes estant al carrer), 190.000 persones passant gana i 180.000 persones sense papers i excloses del sistema.

Cada setmana ens recorden que aquesta crisi, no la paguen els rics, sinó que són aquests qui s’aprofiten d’ella per enriquir-se cada vegada més. La sanitat i l’educació públiques i la gestió de l’aigua estan en constant perill de privatització; el territori està sent mercantilitzat, amb la MAT o el fracking i els drets socials s’estan extingint.

Per altra banda, ens trobem que els sous dels i les treballadores és menor en comparació amb el dels polítics que ens governen. Segons dades de l’INE (Institud Nacional d’Estadística), la mitjana salarial es troba per sota els vint mil euros. Per contra, molts càrrecs públics que s’omplen la boca amb paraules com “solidaritat” i “austeritat” cobren molt per sobre de la mitjana i, també, reben diners per assistències i dietes desmesurades per la funció pública que realitzen.

Des de la CUP Manlleu entenem que aquesta situació és èticament inadmissible i que fomenta un allunyament dels òrgans de govern de la ciutadania. Una política que ens afecta a totes i tots però que només uns quants hi tenen accés i poder de decisió. Sovint se’ns diu que els sous alts i la remuneració als càrrecs electes és necessària per l’alta responsabilitat en les tasques assignades. En canvi, nosaltres pensem que les decisions polítiques i la gestió dels recursos públics que afecten a la vida col·lectiva del nostre poble ha de recaure de forma més directa a tota la ciutadania i, a més, equiparar la mitjana salarial a la de la classe treballadora.

Pensem que s’estan malbaratant els diners públics i que s’enriqueixen a costa de l’Ajuntament de Manlleu i d’altres institucions públiques. L’equip de govern no dóna exemple d’austeritat i des de la CUP Manlleu creiem que el comportament és poc ètic. En la campanya QUINS SOUS farem públic el que ells ens volen amagar: els seus salaris i el que cobren per assistència als diferents òrgans de govern municipal i supramunicipal.

Des de la CUP pensem que tenim l’obligació d’explicar què està passant i deixar que sigui la pròpia ciutadania qui valori si això és un engany, una estafa, una conducta immoral o no. Animem també als regidors i regidores que, si alguna de les informacions no és correcta, la desmenteixin i documentin tot el que perceben per ser càrrecs públics, tant el sou base com les dietes i els imports per assistències a reunions, comissions, plens, etc. per tal que totes i tots puguem conèixer quant cobren i poder jutjar adequadament la gestió del govern.

Alcalde de Manlleu - Pere Prat
Renúncia obligatoria d’un sou públic, en aquest cas el d’alcalde de Manlleu (46.321,52€ anuals / 3.860,12€ mensuals).
Es queda amb el sou més alt, el de la Diputació de Barcelona.
SOU BRUT MENSUAL: 6.921,98€

DESPESA TOTAL PER COMISSIÓ: 513,00€
DESPESA TOTAL ANUAL: 16.929,00€

*Percepcions:
- Percepcions per assistència en òrgans col·legiats
- Indemnitzacions per desplaçaments
- Indemnitzacions per manutenció