[OPINIÓ] El trampolí del ple vallenc

Una de les definicions que el Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans (DIEC) dóna a trampolí és: “Allò que serveix d’impuls per a aconseguir un objectiu determinat”. Ja fa anys que malauradament el PSC, ERC i CiU han decidit convertir el ple vallenc en un trampolí.

Els candidats en aquestes eleccions, Òscar Peris, Rosa Maria Ibarra i Albert Batet, són només el reflex d’allò en què s’ha convertit el nostre ajuntament: un trampolí. Però no és d’ara, sinó que fa anys que al nostre ajuntament arrosseguem una dinàmica en què el més important no és la tasca municipal, sinó que molts membres d’aquests partits anhelen objectius més grans.

Dolors Batalla i Núria Segú van iniciar aquesta dinàmica, i és que des de llavors sempre hem tingut un ple municipal amb diputats (ja sigui al Parlament o al Congrés). Un dels arguments més emprats pels defensors de la duplicitat de càrrecs és la influència que així pots fer al Govern de torn. El cert és, però, que aquesta influència no s’ha notat a la nostra ciutat; i deixeu-me que us avanci que a partir del 22 de desembre, malgrat tenir 3 diputats vallencs tampoc es notarà.

On sí que es nota és en el dia a dia municipal. Els regidors que assumeixen més càrrecs acaben prioritzant les tasques que no són municipals, i això, creieu-me, sí que afecta al municipi. Quan la teva activitat és en “òrbites superiors”, Valls passa a convertir-se en un segon terme. Ser director adjunt d’una campanya electoral, o ser delegat de govern de la Generalitat, o ser director general d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa sí que afecta a l’activitat municipal, i afecta, perquè els qui es dediquen a això no es poden dedicar als problemes i les necessitats de les vallenques i vallencs.

Pot ser, per exemple, que perdis un d’aquests càrrecs, com el de Diputat al Congrés Espanyol. Automàticament, però, s’activarà el trampolí consistorial que farà que passis del congrés a ser director general d’un àmbit de la Generalitat en pocs dies. Això, que ha passat al nostre municipi, és un exemple clar de la definició del DIEC que dèiem inicialment.

Per tota aquesta gent Valls tornarà a ser el seu centre d’atenció en la campanya electoral, perquè sense el trampolí que suposa el consistori no poden dur a terme la seva activitat real.

Jordi Robert, regidor de la Crida per Valls-CUP