L’Ajuntament de Valls redactarà un Protocol contra les agressions masclistes a instàncies de la CUP

La moció aprovada al Ple municipal d’abril demana que el Protocol es comenci a aplicar aquest Sant Joan

El ple municipal de l’Ajuntament de Valls d’aquest dilluns, dia 24 d’abril, va aprovar per unanimitat una moció presentada per la Crida per Valls-CUP que instava l’Ajuntament de Valls a redactar un Protocol contra les agressions masclistes als grans esdeveniments d’oci o festius de Valls. La moció demanava que es convoqués, amb caràcter d’urgència donada la proximitat de la Festa Major, una comissió de treball per a la redacció d’aquest protocol, que hauria d’incloure «actuacions i procediments davant d’una agressió masclista i de prevenció d’aquestes, formació específica als diversos agents que vetllen per la seguretat durant les festes d’oci a Valls i informació i sensibilització sobre les violències masclistes».

A banda de la redacció del Protocol contra les agressions masclistes, la moció presentada per la candidatura rupturista també demanava la creació d’una campanya comunicativa i de sensibilització per la Festa Major i altres esdeveniments d’oci. Així, doncs, s’instava l’Ajuntament a elaborar un cartell institucional amb un lema de condemna a les agressions masclistes, fer arribar tot el material i la informació relativa a la campanya a totes les entitats organitzadores d’actes i a tots els establiments participants de les festes d’oci, la presència de la campanya als materials físics que s’editin per les festes i incloure punts d’informació en esdeveniments amb molta afluència de públic, tant a nivell informatiu com d’assessorament i acompanyament a les víctimes.

Per últim, la moció aprovada pel Ple proposava incorporar la perspectiva de gènere en l’organització dels actes i l’elaboració de la programació de la Festa Major i esdeveniments importants de la ciutat, vetllar perquè els esdeveniments que s’organitzin a Valls contemplin el Protocol i la campanya comunicativa i traslladar l’acord a les Comissions de Festes, al conjunt d’entitats socials, veïnals i de dones de la ciutat i a les entitats i promotors privats implicats en el desenvolupament de grans esdeveniments d’oci o festius a la ciutat.

El regidor Jordi Robert va aprofitar la presentació de la moció per recordar que «les violències masclistes a l’espai públic són evidents i existeixen, encara que ara per ara no s’entenguin com un risc elemental i es normalitzin i invisibilitzin». La candidatura considera que «les agressions masclistes són formes d’opressió patriarcal que apareixen constantment en la nostra quotidianitat i en els nostres espais» i, per aquest motiu, van considerar imprescindible un Protocol contra aquestes agressions.

Des de la formació independentista també volen recordar que aquesta moció és fruit de la feina que fa anys fan entitats i col·lectius de la ciutat, com el Casal Popular la Turba, Arran o el SEPC. Precisament aquests col·lectius van presentar fa dos anys la campanya «No és no», una campanya que pretenia fer un pas més enllà en la prevenció i conscienciació de la població, visibilitzant aquelles situacions de violència masclista que es generen en el dia a dia i que, en moltes ocasions, no es contemplen com a tal perquè la nostra societat les tolera i normalitza. Arran i SEPC també van desenvolupar la campanya «Unitat contra el patriarcat» durant la Festa Major del 2016, aplicant un protocol contra les agressions masclistes i LGTBIfòbiques i facilitant un telèfon per denunciar aquestes agressions durant la Festa Major, entre altres accions.