HABITATGE, CONVIVÈNCIA I POLÍTIQUES D'ESPAI PÚBLIC

El que cal és actuar per…

1. Invertir en l’adquisició de sòl i la compra i/o rehabilitació d’habitatge social o d’emergència per tal d’augmentar el parc públic d’habitatge, potenciant les ajudes específiques a les obres de rehabilitació d’habitatges i reduint les càrregues impositives dels habitatges en lloguer social, protecció oficial o cooperatives en cessió d’ús.
  2. Fer front al greu problema d’emergència habitacional, desenvolupant el Pla Local de l’habitatge, i garantit-ne la seva implementació; definint noves polítiques per la creació d’habitatge; desenvolupant el Pla integral de rehabilitació d'habitatges vinculat a plans d'ocupació municipals; i creant convenis de cessió de sòl municipal per fomentar l'habitatge assequible.
  3. Impulsar noves fórmules d'accés de l’habitatge mitjançant el dret a superfície, el foment d'habitatge en cessió d’ús, les cooperatives, la masoveria urbana o altres projectes comunals o col·lectius, fomentant les alternatives al model de propietat privada.
  4. Tractar l’energia com a bé comú, garantint l’accés als subministraments energètics a tota la ciutadania i prohibint-ne el tall als col·lectius en situació de vulneració econòmica.
  5. Donar resposta a l'emergència social de Valls, impulsant la creació d’un equip que treballi la prevenció i la intervenció des del carrer amb una visió i abordatge integral de les vulneracions.
  6. Crear un equip de professionals - coordinant CAP, Policia Local, SIAD, entre altres - que esdevinguin referents per a detectar i acompanyar les persones víctimes de violència masclista, apostant per uns circuits que posin al centre les supervivents, el seu benestar i la seva recuperació.
  7. Crear un servei de mediació per desenvolupar un projecte de gestió de conflictes i mediació que cerqui referents comunitaris, aconseguint una millora de la convivència que tingui present totes les diversitats de les veïnes i veïns del nostre municipi.
  8. Dissenyar unes polítiques municipals inclusives, sent conscients de la diversitat de les persones i col·lectius, i treballant amb la mirada posada en les seves necessitats i inquietuds.
  9. Incrementar el pressupost per atendre demandes no incloses en els programes actuals de benestar social, per gaudir de vides dignes i garantir les intervencions socials necessàries. Davant l’emergència social cal actuar per fer-hi front i garantir els drets de les persones.
  10. Crear el Servei d’Atenció al Risc de Pèrdua de l’Habitatge, que reguli el funcionament i gestioni i assessori els casos de pèrdua de l’habitatge i el seu procés de recuperació, col·laborant amb les entitats que ja hi treballen.
  11. Augmentar la cooperació entre entitats i ciutadania, creant una borsa de serveis i espais compartits, i difonent les seves activitats mitjançant un portal digital. Les entitats seran cogestores del portal.
  12. Desenvolupar un programa de revitalització per retornar la vida al centre històric, generant un espai de referència, el Centre Cívic, amb una co-gestió comunitària entre l'administració i la ciutadania. Ha de ser un espai de trobada i treball per a les entitats, per a les associacions de veïns i pel conjunt de la ciutadania.
  13. Impulsar espais de participació popular, com ara Consells Municipals i/o Consells de Barris, treballant conjuntament en la definició de problemàtiques i necessitats per fomentar la cohesió, la reducció de desigualtats i la millora de les condicions de vida dels veïns i veïnes. Cal superar les polítiques de subvencions i la competitivitat dels pressupostos participatius actuals.
  14. Fer de Valls una ciutat segura, entenent la seguretat com la possibilitat de desenvolupar les nostres vides lliures de violències, coercions o agressions. Les polítiques de seguretat han d’aconseguir garantir els drets de tot el veïnat amb habitatge digne, un urbanisme feminista i una xarxa comunitària sòlida que aposti per la convivència i les relacions de confiança.
  15. Pacificar el trànsit al centre històric, reduint considerablement el trànsit rodat ja que dificulta l’execució d'activitats i la vida, i fent que aquesta zona esdevingui un espai peatonal de circulació exclusiva per al veïnat, a més de càrrega i descàrrega.
  16. Impulsar una major participació ciutadana en la programació cultural de la ciutat, així com l’oferiment i programació d’espais de creació artística i cultural, apropant la cultura a tota la ciutadania, i tenint en compte les diversitats.
  17. Fer que el català sigui la llengua vehicular a l’Administració Pública, tant per a l’atenció a la ciutadania com per a l’ús intern.
  18. Activar i reformular el Consell de Política Lingüística de Valls, desenvolupant, entre altres, un canal de queixes lingüístiques per millorar la situació de la llengua als espais municipals.
  19. Prioritzar i accelerar la rehabilitació de Ca Padró, donant una doble sortida a un edifici històric i atenent la necessitat de disposar d’un nou emplaçament per a l’Escola de Música Municipal Robert Gerhard.
  20. Transformar el Consell Escolar Municipal, fent que aquest esdevingui un veritable òrgan de participació i decisió en les polítiques educatives municipals de la ciutat.
  21. Bastir un Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) que generi projectes integrals d’èxit, cooperant amb els agents del sector i superant l’actual Pla educatiu d’entorn