Xerrada: "BCNWorld i Jocs Mediterrani, el mateix joc especulatiu"

Per debatre sobre aquests dos macro projectes urbanístics, que ara com ara encara no està clar si es duran a terme o no es duran a terme, el dilluns vinent 11 de juliol, la Crida per Valls-CUP ha convidat al portaveu de la "Plataforma Aturem BcnWorld", Joan Pons, també regidor de la CUP La Canonja, i a Laia Estrada, regidora de la CUP Tarragona. La xerrada serà a l'amfiteatre de Mas Miquel, a dos quarts de vuit del vespre, a Valls.

A un any del suposat inici dels Jocs Mediterranis 2017, diuen que el Comitè Executiu del Comitè Olímpic Espanyol (COE) s'ha mostrat favorable a la renúncia de l'organització dels Jocs en la reunió mensual d'aquest organisme que es va celebrar el 28 de juny, tot i això els responsables dels Jocs a Tarragona continuen afirmant que el projecte tira endavant. Tot i això les infraestructures que s'havien de construir han anat minvant fins a quedar reduïdes a la mínima expressió del projecte inicial.

Per altre banda, però en la mateixa lína estratègica i especulativa, tenim la el projecte BcnWorld. La CUP-Crida Constituent ha reiterat diversos cops la seva oposició a aquest projecte de Centre Recreatiu i Turístic. Per la CUP, tot és una simple operació urbanística per col·locar uns terrenys de La Caixa. El diputat Sergi Saladié va criticar l'espectacle, que va tillar d'estar basat en «fum, fum i més fum».

Saladié va denunciar que «la Caixa, propietària dels terrenys, està en retirada de la zona des de 2008, davant la impossibilitat de fer negoci amb el "totxo", tal com va dir Antoni Brufau l'any '95 en la inauguració del parc». Davant aquest fet el diputat s'ha preguntat que «si hi hagués tantes expectatives de negoci com les que s'han anat explicant, la Caixa marxaria de la zona?». El diputat denuncia que «La Caixa no té cap mena d'interès en el desenvolupament de cap negoci a la zona. Només li interessa la venda dels terrenys i la Generalitat li està fent d'agent»

Segona xerrada a la fresca amb Laia Estrada, regidora de la CUP a Tarragona i Joan Pons, portaveu de la Plataforma Aturem BcnWorld i regidor de la CUP la Canonja