S'instal·laran detectors per a estudiar la qualitat de l'aire

L’any 2012, la plataforma “Cel net”, impulsà juntament amb els ajuntaments del Morell, Perafort-Puigdelfí, Constantí i Vilallonga un estudi per tal de determinar la qualitat de l’aire en aquests municipis. L’estudi va detectar, en aquests municipis, elevades concentracions d’alguns compostos tòxics, declarats tots com a potencials cancerígens per organismes de referència com la Organització Mundial de la Salut (OMS).

Arran del resultat de l’estudi, la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya, van debatre les propostes de resolució sobre la qualitat de l’aire al Camp de Tarragona. Aquestes dues propostes de resolució van ser aprovades per unanimitat, la qual cosa deixa palesa que la preocupació per la qualitat de l’aire i la salut de les persones és una inquietud generalitzada, no només per la població del Camp de Tarragona, sinó per tota la ciutadania catalana.

El juliol d'aquest any, l'ajuntament de Tarragona va aprovar per unanimitat una moció sobre el control de la qualitat de l'aire al Camp de Tarragona, aquesta moció es va presentar conjuntament pels grups municipals de Ciutadans, ERC, CiU, la CUP i Iniciativa, i a petició de la Plataforma Cel Net.

L'octubre de l'any passat, la CUP presentava una moció similar, la contesta que vam tenir per l'aleshores equip de govern va ser contraria i la moció no va prosperar. Un dels arguments pels que deien no votar a favor, era que veien que darrera la moció hi havia la defensa d’un model, la desconfiança amb l’administració i el funcionariat, tot i que la moció no deia res al respecte.

La voluntat de la Crida per Valls-CUP era que s’aprovés aquesta moció, es va intentar consensuar al màxim els acords d’aquesta moció. Finalment, la moció ha tirat endavant i l’Ajuntament haurà de fer les tramitacions necessàries per a realitzar un estudi de la qualitat de l’aire al nostre terme municipal, i instar a la Generalitat de Catalunya a prendre una sèrie de mesures encaminades a garantir un programa de vigilància dels contaminants no regulats per la normativa actual.

El ple municipal va aprovar la moció presentada conjuntament per CV-CUP i Compromís per Valls