QUANTS DINERS COBRA LA CUP DE L'AJUNTAMENT? COM ELS GASTA?

La CUP ja vam explicar què cobràvem de l'ajuntament i com ho distribuíem just després de la constitució de l'ajuntament. Per el nostre grup polític, és necessària la màxima transparència en la gestió del diner públic i per aquest motiu donem explicacions públiques sovint, entenent que és un deure que tenim cara la ciutadania.

Per la nostra representació obtinguda a l'ajuntament (3 regidors/es), obtenem al mes:
- 315€/mes fix pel grup municipal
- 215€/mes per cada regidor = 645€
- 400€/mes per junta portaveus (si n'hi ha una al mes)
- 400€/mes per cada regidor per assistència al Ple = 1.200€
- 150€ per cada comissió informativa. 4 comissions informatives x 2 al mes x 150€ = 1.200€
TOTAL percebut/mes = 3.360€ (els tres regidors)

Aquesta quantitat ens la gastem de la següent manera:
- 250€/mes. Lloguer local (Casal Popular La Turba)
- 800/mes. Cost de l'alliberat coordinador de la CUP.
- 900€/mes (300€ per regidor) dedicació permanent dels regidors a les taasques municipals
- 500€/mes aportació a la CUP nacional
- 510€/mes per campanyes de difusió, revista i altra material.

- 400€/mes per estalvi de previsió campanya electoral.

TOTAL despeses/mes = 2960€

Cal explicar que en les mesures de retallades que el nou govern municipal està presentant aquests dies, hi ha reduccions en aquestes percepcions que ens afecten molt a l'oposició (i no als sous dels regidors/es que tenen dedicació parcial o exclusiva), de tal manera que deixarem de percebre els 315€/mes per grup municipal, els 645€/mes dels tres regidors/es, i un 10% menys en la resta de percepcions (-280€/mes). Per tant, el que passarem a cobrar al mes si s'aproven aquests pressupostos serà de 2.120€/mes, reducció que obligarà a reduir despeses pròpies.

No estem en desacord en la reducció de les despeses dels càrrecs públics de l'ajuntament de Valls (és més, hi estem d'acord, cada any presentem una alegació en aquest sentit), però volem denunciar que la forma de reducció de despeses dels càrrecs públics afectarà molt més a l'oposició que al govern, no afectant gens als que cobren sou en dedicació exclusiva de l'equip de govern de CiU. Pensem que és una clara maniobra per ofegar més l'oposició.