Posicionament de la CUP Valls, ran l' actualitat política del municipi

La CUP Valls, vam presentar el passat dilluns en roda de premsa, el nostre posicionament enfront l' avantprojecte de Pla Territorial Parcial del Camp de Tgn; el pacte CIU-PSC i  el futur de la zona de Ruanes.

-       Pla Territorial Parcial Camp de Tarragona

o       Estem d’acord en la diagnosi que fan els redactors del Pla, però després, en les propostes per solucionar els dèficits, no coincidim.

o       El treball perquè canviï aquest PTPCT el durem també colze a colze amb els col·lectius que integren amb nosaltres l’Esquerra Independentista, però la lluita també haurà de ser des d’altres fronts: pagesos, patrimonialistes, ecologistes, gent de la terra…

o       Ens preocupa molt la reserva de sòl estratègic ja que comencem a intuïr què hi pot anar. Una plataforma logística determina i canvia el model de comarca. No poden decidir ells el nostre futur, l’hem de decidir nosaltres. L’especulació que es generarà en els territoris colindants en aquesta àrea també ens preocupa, els grans especuladors de la comarca no es poden enriquir amb tot aquest projecte.

o       El Pla també limita la expansió del polígon industrial per la zona de Palau de Reig. El moviment especulatiu que també s’ha generat en tota aquella zona pels especuladors de sempre, ens preocupa i hi estarem al damunt.

-       Pacte CiU + PSC

o       El pacte és l’acceptació de que el sistema de partits és una pantomima, és la demostració del fracàs dels partits. Els interessos de poder i la poltrona van molt per davant de les ideologies.

o       Els punts d’acord que els dos partits ens van fer arribar no són els motius pels quals han pactat, això no és un pacte de ciutat. Dos partits així no pacten per això, és un pacte secret, com va passar fa quatre anys amb el pacte CiU + ERC.

o       El pacte real és el Pla Territorial Parcial, és la zona estratègica, és el model logístic que volen implantar a Valls i comarca des de la Generalitat, des del PSC. Es canvia el model industrial de tota la comarca.

o       Tot està molt lligat: a la Generalitat, PSC; a l’ajuntament, CiU + PSC; i al Consell Comarcal, CiU. Ara entenem perquè un pes específic del govern de CiU de Valls l’han col·locat a la presidència del Consell Comarcal de l’Alt Camp. No pot ser que dues persones decideixin el futur de Valls des del Parlament.

-       Ruanes

o       Valls és presentat en molts fòrums de models urbanístic com un cas clar de dispersió urbana. I Ruanes serà més del mateix: dispersió urbana.

o       No entenem la necessitat de la urbanització de Ruanes, i menys amb aquesta celeritat. No hi ha cap necessitat d’habitatge, els promotors fa temps que els costa vendre els pisos, hi ha una clara desacceleració immobiliària.

o       És una estafa que la Generalitat pugui considerar Ruanes una ARE. Només entenem que la mà del PSC pugui convertir Ruanes en un lloc d’especial necessitat d’habitatge.

o       No és tampoc per construir-hi habitatge protegit. S’ha demostrat que l’habitatge protegit no soluciona els problemes reals d’habitatge; rebaixa el preu, però estem parlant que de pagar un pis per 280.000€, el pagues per 230.000€.

o       Dinamiten, abans de començar, el procés participatiu per definir la revisió del PGOU, el pla que defineix quin model de ciutat volem, com i cap on volem créixer. Ruanes, com en el seu dia vam afirmar sobre l’aparcament del Pati, determina el tipus de ciutat abans de començar el procés de discussió.

-     Museu casteller

o       El museu casteller a Ruanes serà també l’altra gran error i comptarà, d’aquí uns anys, en el mateix lloc d’errors juntament amb l’aparcament al Pati. Demanàvem un Museu Casteller per la dinamització que esperàvem que portés en el Barri Antic de Valls, era l’esperança de molts vallencs. Serà un desastre municipal.

-    Per tot això, la CUP es planteja aquesta legislatura com una legislatura de confrontació. Després de quatre anys fent una oposició molt propositiva, ens neguem a acceptar que dues persones defineixin el present i, sobretot, el futur de la nostra ciutat. Per tant, la CUP plantejarà uns propers anys de denúncia i lluita.