Manifestació anticapitalista a Tarragona pel Dia Internacional dels Treballadors

Serà el dijous 1 de maig a les sis de la tarda a la Pl. Imperial Tàrraco

Amb el lema “Ni pactes ni reformes, superem l'Europa capitalista!”, els col·lectius i organitzacions anticapitalistes del Camp convoquen com cada any una manifestació a Tarragona l'1 de maig, Dia Internacional dels Treballadors i les Treballadores. La manifestació sortirà a les sis de la tarda de la Plaça Imperial Tarraco.

Enguany les organitzacions anticapitalistes volen denunciar les pràctiques pactistes dels sindicats majoritaris i pactistes, que assumint el xantatge patronal ajuden a aprofundir en la precarització dels llocs de treball. Aprofitant les properes eleccions europees, també es denuncia el paper d'aquesta institució, origen de les retallades antisocials i del desmantellament dels drets de la classe treballadors. La Unió Europea és el bastió dels interessos econòmics privats i el seu poder queda al marge del control ciutadà.

L'Esquerra Independentista de Valls (la CUP, el Casal Popular La Turba i Arran) fa una crida a la mobilització per reclamar els drets laborals i socials que les polítiques liberals salvatges ens retallen per tal de preservar els interessos dels mercats financers, la patronal i els que viuen de l'explotació dels treballadors.

Origens del primer de maig

El dia 1 de maig es celebra el Dia Internacional dels Treballadors, és la festa reivindicativa del moviment obrer.

Es celebra aquest dia pels incidents esdevinguts a Chicago en aquest dia de 1886, el qual, es l'inici de les protestes per l'obtenció de la jornada laboral de vuit hores.

El 4 de maig, d'aquest mateix any, la policia va reprimir amb especial contundència una manifestació. Anys després la policia va condemnar a cinc treballadors a la pena de mort i a tres a presó (tots ells d'ideal anarquista). Són els anomenats Màrtirs de Chicago.

En solidaritat amb ells el Primer de maig fou escollit com a Dia Internacional dels Treballadors.