Les polítiques de joventut de Valls necessiten millorar

El grup municipal considera que les polítiques de joventut no responen a les necessitats reals de la població. Programes com «les parets lliures», «l’skatepark» o la pista de Sant Francesc, en són un exemple.

Foto cedida per Big Fam

Les parets lliures, un fracàs DO Bàrbara Flores

L’any 2013 la regidoria de Joventut amb Bàrbara Flores al capdavant va presentar el projecte “Parets Lliures”. Des de la CUP llavors ja es va advertir que el fet d’haver-se d’inscriure en una borsa de grafiters, d’haver de fer un esbós previ i necessitar després l’aprovació del propietari i de l’Ajuntament anava en contra de l’essència del grafit.

Tres anys després, des de la CUP ens consta que la iniciativa no ha acabat de funcionar, i malgrat havia de ser un revulsiu i una gran iniciativa pels grafiters, ha acabat sent un fracàs de la regidoria.

Un skatepark amb deficiències

Des de la Crida per Valls-CUP s’alerta també de les deficiències que presenta actualment l’skatepark ubicat al Fornàs. Així, durant els mesos d’hivern la il·luminació de l’espai és extremadament insuficient, fet que dificulta la pràctica i l’ús d’aquest espai pels més joves durant el període del dia que més habitual és que l’utilitzin, la tarda.

A més, l’skatepark es va realitzar amb la intenció de poder-lo ampliar més endavant, una ampliació que no sabem si arribarà mai. L’ús de la pista fa que hi hagi hores que està saturada i les seves limitacions que té actualment fa que les entitats i joves que practiquen aquest esport no puguin organitzar trobades d’abast territorial.

La pista de Sant Francesc, un fracàs de la dinamització comunitària

La pista de Sant Francesc, havia de suposar un revulsiu comunitari pel barri. A mesura que han anat passant els anys però, des de les diverses regidories s’ha anat abandonant l’espai que ara mateix no té cap tipus de dinamització.

L’street-work out, una necessitat sense voluntat política

L’street-work out és una pràctica socioesportiva que arreu del país cada vegada guanya més adeptes. A Valls, però, les persones (majoritàriament joves) que volen practicar aquest esport no tenen cap instal·lació on fer-ho. Així, són molts els joves que practiques street-work out a baranes de places de la ciutat o a porteries abandonades.

La regidoria de joventut i la d’esports viuen tant desconnectades de la realitat vallenca que no s’han adonat d’aquesta necessitat creixent cada vegada més a la ciutat. Des de la Crida per Valls-CUP creiem necessari que hi hagi més pistes per poder practicar l’esport a l’aire lliure. Alhora, una   petita instal·lació d’street-work out pels més joves, però també un espai de salut pels més grans són instal·lacions econòmiques que molts pobles més petits que Valls ja tenen.

La Crida per Valls-CUP també reclama espais en condicions per practicar esport a l’aire lliure