Les CUP del Camp esperen assolir representació parlamentària per poder reforçar el treball realitzat aquesta legislatura

Quim Arrufat i les CUP del Camp han valorat l'activitat parlamentària i el procés independentista en roda de premsa posterior al seu Consell Polític

Valls, 24/01/2015. La CUP ha celebrat aquest dissabte 24 de gener a Valls el seu Consell Polític, centrat en el debat electoral municipal i en les eleccions autonòmiques anticipades del proper 27 de setembre. La formació avança en la construcció d'una candidatura “Per la ruptura” amb el règim del 78, independentista i anticapitalista, conjuntament amb una vintena d'organitzacions més i a l'espera que el Procés Constituent també s'hi sumi.

Pel què fa a les eleccions municipals, el cap de setmana passat va celebrar una Conferència Municipalista a Barcelona i va presentar el “Compromís per un municipalisme al servei de les classes populars”, signat per les CUP i onze candidatures municipalistes més dels Països Catalans.

En el marc del Consell Polític, les CUP del Camp i el diputat Quim Arrufat han valorat la tasca parlamentària de la CUP-AE en les iniciatives que afecten les comarques del Camp i han atès les preguntes de la premsa del Camp sobre el procés independentista. Arrufat ha explicat el procés d'Assemblees Obertes que la CUP i diverses organitzacions estan organitzant al llarg del país per decidir les bases d'una candidatura independentista i anticapitalista al Parlament de Catalunya.

Les CUP del Camp destaquen la lluita contra el BCNWorld i per la sanitat pública, de l'activitat parlamentària de la CUP-AE

Durant aquesta legislatura parlamentària les CUP del Camp han treballat principalment en dos temàtiques que afecten de forma important al territori: les lluites contra BCNWorld i per la sanitat pública. En el camp institucional les CUP del Camp han treballat amb la CUP-AE i en especial amb la seva diputada Isabel Vallet, participant en el posicionament de la formació sobre aquestes temàtiques i fent-ne el seguiment. La principal activitat però s'ha centrat en la lluita al carrer, formant part del Grup de Treball en Defensa de la Sanitat Pública del Camp, des del qual s'ha impulsat la campanya de denúncia a les llistes d'espera, amb el nom 'No Marxis Sense Hora!', i la campanya de denúncia al consorci sanitari encobert 'Ni Plans Funcionals Ni Consorcis Encoberts!'. Les CUP també han participant en les campanyes i mobilitzacions de la plataforma Aturem Barcelona World. Ambdues lluites han rebut aportacions econòmiques de la CUP.

Les CUP del Camp consideren important assolir representació parlamentària a la demarcació de Tarragona per tal de reforçar aquestes lluites i poder traslladar al Parlament altres problemàtiques en les què han estat treballant, com per exemple la Línia de Molt Alta Tensió Escatron-La Secuita, aturada temporalment i que ha rebut el rebuig del territori, o bé la deficient gestió dels Parcs Naturals, agreujada per l'ERO a l'empresa pública Forestal Catalana del 2013.

L'Esquerra Independentista pretén articular al Camp una candidatura per a les eleccions autonòmiques del 27 de setembre amb la participació d'organitzacions i entitats locals, superant les divuit que van donar suport a la CUP-AE el 2012. La CUP pretén dinamitzar una xarxa territorial que utilitzi, dirigeixi i fiscalitzi la representació parlamentària que es pugui aconseguir aquest 2015 a la demarcació i que totes les enquestes situen en un diputat.

Les CUP d'Alcover i del Pla de Santa Maria es presentaran a les eleccions municipals

Lourdes Clavé, de la CUP del Pla de Santa Maria i Josep Maria Trenchs, de la CUP d'Alcover, han presentat els respectius projectes municipalistes per a les properes eleccions municipals del maig.