L’equip de govern de l’Ajuntament de Valls no es compromet amb l’Arxiu municipal

La Crida per Valls-CUP demana que no es menystingui l’activitat municipal

El ple municipal d’aquest dimecres, dia 28 de desembre, va rebutjar, amb els vots en contra dels partits de govern CiU i ERC, una moció presentada per la Crida per Valls-CUP per a la Millora de l’arxiu municipal de Valls. La candidatura rupturista ja havia presentat la mateixa moció al ple del 5 de desembre del 2016. En aquella ocasió, els partits de govern van justificar el seu vot contrari al·legant que ja estaven treballant en la millora de l’actual equipament. Un any després, veient que la reforma prevista no s’havia produït ni hi havia cap informació de la voluntat de fer-ho en un termini curt de temps, la Crida per Valls-CUP va decidir tornar-la a presentar. Concretament, la moció demanava realitzar un informe que valorés la necessitat de traslladar les dependències de l’arxiu i, en cas que no es considerés necessari, incrementar el personal qualificat i condicionar les instal·lacions actuals. En aquesta ocasió, l’equip de govern també hi va votar en contra al·legant que no s’hi havia pogut treballar prou per falta de disponibilitat pressupostària però que hi treballarien.

Per altra banda, les regidores de la Crida per Valls-CUP van aprofitar que l’únic punt de l’ordre del dia del ple era la moció presentada pel seu grup municipal per fer un seguit de precs i preguntes. En primer lloc, el regidor Jordi Robert va demanar al govern que no menystingui la tasca municipal. Tal com va exposar el regidor cupaire, fa mesos que no es fan juntes de portaveus i a les darreres comissions informatives no hi han assistit alguns regidors encarregats de les àrees corresponents. Per la formació independentista aquests fets són un símptoma visible d’una situació que fa mesos que es viu a Valls: la del menysteniment de la tasca municipal envers altres aspiracions polítiques. Es dóna el cas, per exemple, que l’alcalde de Valls i diputat al Parlament de Catalunya va assumir al regidoria d’Hisenda i Finances, o que el regidor de comerç ha estat delegat del govern de la Generalitat a Tarragona fins al seu cessament per part del govern espanyol i ara serà diputat al Parlament.

Per la seva part, la regidora Paloma Vicente va instar el govern municipal a solucionar el problema existent amb la recollida de cartró comercial. Es dóna el cas que la candidatura rupturista havia preguntat repetidament si existia algun mecanisme concret de recollida de cartró comercial. La resposta per part del regidor de comerç havia estat que existia un mecanisme acordat amb l’empresa de recollida, però en una comissió informativa posterior es va tornar a preguntar i la resposta va ser que aquest servei no existia. Per altra banda, la mateixa regidora va instar el govern a augmentar la partida de 25.000€ destinada a la subvenció per rehabilitació d’edificis al Barri Antic. La formació independentista considera que la rehabilitació d’edificis ha de ser prioritària en una zona com el Barri Antic, i el fet que aquest any la partida s’hagi esgotat i les subvencions s’hagin hagut de prorratejar demostra que la partida és insuficient.

Per últim, la regidora Ester Huguet va demanar que s’estudiés la possibilitat d’obrir la zona infantil de la biblioteca matí i tarda en èpoques no lectives. En paraules de la regidora cupaire, el foment de la lectura i de l’accés a la cultura s’ha de fer des de la petita infància i «aquestes petites accions són les que fan possible els canvis socials i la transformació de les condicions de vida». La regidora de la Crida per Valls-CUP va acabar la seva intervenció mostrant la seva solidaritat amb les regidores de Reus detingudes el mateix dimecres al matí. La regidora de la Crida per Valls-CUP va recordar que la repressió no podrà aturar la lluita d’un poble i va demanar l’alliberament dels Jordi’s, de l’Oriol i del Quim.