L'Assemblea Popular de la CUP de Valls debat sobre si s'ha de presentar al Parlament de Catalunya

Dimarts la CUP de Valls va convocar una Assemblea Popular, de caràcter obert a tothom, sota el títol 'La CUP, al Parlament?'. Després de valorar els pro i contres, la majoria de les intervencions es van pronunciar favorables a què la CUP sigui present a les eleccions de la Comunitat Autònoma de Catalunya en el cas que es garanteixin una sèrie de garanties per tal de no ser absorbits pel sistema, com passa amb la resta de partits. La dimensió plebiscitària de les eleccions del proper 25N és un dels principals arguments que les assistents van esgrimir per defensar la necessitat d'incidir des de l'esquerra i els
moviments socials en l'impuls a l'autodeterminació i el disseny del nou país, que necessàriament ha de passar per coordenades de justícia social. Així doncs, el projecte polític ha de ser necessàriament compartit amb la resta de l'Esquerra independentista i els moviments socials, configurant unes llistes que els representin, per traslladar
al Parlament no sols la veu de la CUP sinó dels col·lectius i moviments que treballen per la transformació social.

Molts dels assistents creuen que en un moment com el què estem vivint, d'efervescència de l'independentisme i de profunda crisi social i econòmica, l'independentisme no pot quedar en mans dels que retallen els drets socials. La CUP de Valls traslladarà aquestes conclusions a l'Assemblea Nacional de la CUP que se celebrarà a Molins de Rei aquest
dissabte 13, on es decidirà finalment si es presenta a les eleccions del 25N.

Per altra banda, dissabte es van reunir a Reus membres de diferents casals independentistes i ateneus populars d’arreu de la demarcació, com els de Falset, Tortosa, Riudoms, Valls, la Canonja, Reus o Calafell, les organitzacions juvenils ARRAN i SEPC d’arreu del territori, col·lectius independentistes com el CIP del Priorat, la
Trinxera del Vendrell, la Gaianada del Baix Gaià, etc. i organitzacions polítiques com Endavant i Revolta Global. A títol personal hi van participar persones properes a diferents organitzacions i moviments socials, com el 15-M, Entrepobles, el Taulell de l’Arboç, CATAC, CGT, CO.BAS o Unió de Pagesos.

Des de la CUP es valora molt positivament l’assemblea realitzada, ja que ha permès fer un recull de diferents propostes i perquè s'ha manifestat la necessitat d’establir lligams de treball per tal d’enfortir el projecte de la Unitat Popular i presentar una
alternativa a l’actual situació econòmica, nacional i social que pateixen els Països Catalans.

El divendres 19 d'octubre hi haurà una assemblea oberta al Pla de Santa Maria, on s'explicarà el resultat i les conclusions de l'Assemblea Nacional de la CUP. Més endavant també se'n farà una a Alcover.