L’Ajuntament aplica a les persones aturades el mateix descompte als Teatres de Valls que s’aplica amb el carnet general

La Crida per Valls-CUP denuncia la falta de visió social en la política cultural de l’Ajuntament de Valls

El passat dilluns dia 9 de gener va tenir lloc una reunió de la Xarxa de Cultura de Valls. A ella, la Crida per Valls-CUP va poder constatar la falta de visió social que el govern de CiU i ERC té en relació a la política cultural.

Entre altres exemples, la representant de la Crida per Valls-CUP va conèixer que s’aplicarien descomptes a una sèrie de col·lectius, com el de persones aturades, a la programació estable dels Teatres de Valls. No obstant això, aquests descomptes són els mateixos que s’obtenen amb el carnet de descomptes general. Un carnet que, per altra banda, és totalment gratuït i es pot obtenir a la mateixa taquilla de manera instantània. Davant la sorpresa de la representant de la Crida per Valls-CUP, la resposta al qüestionament d’aquests descomptes només va ser que «eren útils si els col·lectius afectats no coneixien el carnet de descomptes general».

Des de la Crida per Valls-CUP creuen que aquest exemple no és un fet aïllat, sinó la conseqüència de la falta de visió social en la política cultural de l’Ajuntament. De fet, des del govern no s’està treballant en cap actuació que tingui en compte l’accés a la cultura per la gent sense recursos, com tampoc hi ha cap actuació en polítiques culturals de cohesió social. En aquest sentit, des de la Crida per Valls-CUP exposen que no va sortir cap proposta concreta de la sessió de treball que es va fer en aquest sentit.

Per últim, els cupaires consideren que s’està perdent una oportunitat a l’hora de no aprofitar les polítiques culturals per treballar la cohesió social. Des de la formació creuen que s’hauria de treballar en aquest sentit i insten els grups del govern a repensar les seves polítiques culturals.