La Generalitat no vol l'Exèrcit a l'Espai de l'Estudiant

La CUP-CC ha presentat una moció sobre una Catalunya desmilitaritzada, el text de la moció presentada per la CUP aposta per prohibir els actes d'exaltació d'allò militar "com a exercici de coherència amb els valors de la pau".

Com a pas previ, el passat 29 de juny, la diputada Gabriela Serra va fer una interpel·lació sobre aquest mateix assumpte. En el darrer Ple del 14 de juliol, va ser debatuda i aprovada la Moció presentada per la CUP-CC sobre una Catalunya desmilitaritzada.

Un dels punts de la moció assenyala directament a Valls, concretament en el punt 5 que «insta el Govern a evitar la presència de l'exèrcit en qualsevol centre educatiu i de formació i evitar que tampoc sigui present a espais educatius i promocionals, com ara (...) l'Espai de l'Estudiant de Valls.» Aquest punt ha estat aprovat amb 80 vots a favor, corresponents als grups de Junts pel Si, Catalunya Sí Que es Pot i la CUP-CC.

Des de la Crida per Valls-CUP volem fer especialment esment al vot del Sr. Albert Batet, batlle de la ciutat de Valls. Recordem que en les dues ocasions en què la CUP ha presentat moció a l'Ajuntament de Valls per a demanar que no es permeti la presència de l'exèrcit a l'espai de l'Estudiant, el seu vot sempre ha estat en contra. Recordem també que Junts pel Sí és una coalició entre CDC, ERC i independents. Esperem que ara, ERC Valls i CDC Valls posin fil a l'agulla i comencin a treballar perquè a la pròxima edició de l'Espai de l'estudiant, es compleixi la voluntat del Parlament de Catalunya i sigui un espai lliure d'armes i lliure de militars.

El parlament aprova una moció per a iniciar la desmilitarització de Catalunya