La CUP s’ oposa frontalment a l’ ARE de Ruanes, i a les mentides de l’equip de govern

• Què denunciem?

• El pacte de gobern amb els empresaris de la construcció, per continuar el ritme d’ edificació  mitjançant la subvenció del sector amb habitatge protegit.

•

• S’augmenta la oferta d’ habitatge, quan la tendencia actual és la manca de demanda.

•

• Incasol preten requalificar de cop ls terrenys no urbanitzables comprats des de fa anys. Aquest fet és un atac a l’ autonomia municipal, s’ intervé per decret en el planejament urbanístic i en la qualificació de terrenys. Els Plans directors territorials són inconstitucionals i normatius.

•

• La política d’habitatge protegit tan sols és un pedaç. La nova Llei de l’habitatge crearà l’habitatge concertat català, una categoria que es troba gairebé al  preu de mercat. L’habitatge protegit entra al mercat lliure i genera especulació.

•

• El percentatge d’ habitatges de lloguer és molt baix.

•

• Les AREs són una peça més en els plans de trapàs de població i creixement. Registre únic d’habitatge de protecció oficial per tot Catalunya

•

• Les ARE no tenen caràcter social sinó d’injecció de capital pel sector privat de la construcció.

•

• El Planejament s’ha de fer a través de la revisió del POUM i s’està obligat a fer-ne partíceps tots els agents socials del poble. Al mateix temps, s’’està fent sense ser conscients de les necessitats d’habitatge de Valls. De fet va en contra de la necessitat de desenvolupar Plans urbanísitics estratègics (PMU Barri Antic, PErI de l’Hort del Carme, PERI del Prado, PERI del Portal Nou

• Les mentides de l’equip de govern

•

• La rapidesa de l’actuació és més que qüestionable: per sobre de tots hi ha els drets dels propietaris.

•

• No complim els criteris (o la Generalitat es vol passar per alt els criteris perquè té interessos específics a Valls ;o des de l’ajuntament estan enganyant a la Generalitat)

•

• Ja hi ha sòl planificat amb més de 4.000 habitatges a Valls (PP, PERI i PMU)

•

• No hi ha continuïtat urbana ( els torrents són part d’ una zona amb risc d’inundabilitat

• No tenim cap pla d’habitatge

•

• L’objectiu gairebé únic que tenen les ARE és construir habitatge (en part protegit) de forma ràpida.

• Dolrs Batalla menteix quan diu que en pactaran el ritme de construcció, Ja que en un any des de l’aprovació s’haurà d’haver construit la meitat de l’habitatge

• Està venent la idea que tan bon punt estigui aprovat, el tema del Museu casteller podrà anar tan ràpid com vulguem. Això no és cert ja que el desnevolupament dels equipaments públics s’ha de desenvolupar en paral·lel i simultàneament ala construcció d’habitatge

• Els equipaments que estem obligats a desenvolupar han de ser comunitaris i de serveis (escoles, hospitals, CAP, etc.). I el Museu CAsteller no és res d’això. Per tant, no es podrà utilitzar el 15% d’aprofitament de terrenys per a ús públic. Ni es podrà treure profit del finançament previst per la Generalitat per equipaments inclosos a les ARE.

• No ens els creiem quan diuen que no afectarà el desenvolupament d’altres plans urbanísitcs aprovats i que sí que són estratègics. Això només es pot regular a través del Pla d’actuacions urbanístiques Municipals, que marca les prioritats. I no disposem d’això perquè no tenim la revisió i no la volen fer.

• No soluciona cap col·lapse d’infraestructures! S’han inventat un problema que no existeix: el barri del Vilar no està col·lapsat viàriament.  Aquest fet és falç i, per tant, el Pont no és cap urgència. Justifiquen l’ARE per solucionar temes de mobilitat amb cotxe. A part de ser un xantatge, aquests problemes de mobilitat són inexistents.

• No és ètic ni justificable obligar a urbanitzar sota el xantatge de ser l’únic camí per aconseguir infrastructures (un oont) o serveis (Museu Casteller, escola o hospital)

• Hi ha limitacions de patrimoni i de paisatge que no es tenen en compte.

•  Quines actuacions durem a terme?

•  Demanar explicacions sobre els estudis que demostren la necessitat d’habitatge a Valls

• Contenciós administratiu al Pla Director

• La Generalitat no pot requalificar sòl

•   Ja hi ha sòl planificat amb més de 4.000 habitatges a Valls (PP, PERI i PMU)

• No hi ha continuïtat urbana (torrents)

• No tenim cap pla d’habitatge

• Parlar amb la Generalitat

• Ampara al síndic de greuges. El Planejament s’ha de fer a través de la revisió del POUM i s’està obligat a fer-ne partíceps tots els agents socials del poble. És un dret que ens garanteix la llei.

• Campanya d’informació a la població sobre això que us estem explicant

• Campanya conjunta amb l’ EIC,  la intercomarcal de la CUP, i a nivell nacional