La CUP dóna suport a la moció de millores a la Residència Alt Camp

La CUP considera irresponsables les declaracions de Martí Barberà en el Ple Municipal on va negar les mancances a la RAC, agreujant així el conflicte laboral. La precarietat laboral i de servei que pateix la Residència Alt Camp (RAC) no és nova, durant els últims mesos ha estat un dels temes principals preguntats per la CUP i Compromís al Consell d'Adminsitració de Gestió Pius i del Grup de Serveis Sant Roc. La CUP considera positiu poder debatre les deficiències de la Residència en el Ple municipal fent d'altaveu per a que la ciutadania vallenca i els familiars dels residents entenguin el motiu de les mobilitzacions de les treballadores. Al mateix temps, considera incomprensible i irresponsable la resposta donada per l'equip de govern en el Ple Municipal negant el conflicte laboral existent i les mancances de servei. Negant l'evidència tan sols s'empitjorarà la situació.

La problemàtica de la RAC no és aïllada, és l'exemple de les retallades en recursos que pateix tota la sanitat catalana a conseqüència de la reducció de finançament del servei per part de la Generalitat. A Valls però, s'hi afegeix la problemática d' una acumulació de deute històric per part de la Gestió Pius, i una pressió també històrica per voler externalitzar la gestió de la RAC a Vilaniu, amb el risc que comporta d'empitjorament de les condicions laborals.

En els últims anys, les condicions laborals i salarials de les treballadores de la RAC (i també del Pius) han empitjorat notablement: són la pèrdua de les DPO  en el seu moment, l'amenaça d’ERO enmig d’una negociació laboral, la pèrdua del 3,5% de la nòmina i el 40% de la paga de Nadal, recuperada aquest 2015, ratios de personal insuficients (per molt que siguin legals) i un conflicte laboral permanent. La situació a la RAC és molt dura, patint càrregues de treball insostenibles, mal ambient laboral i pressió sobre les treballadores, manca d’inversions, tensió entre places públiques i privades dels usuàris, i l'amenaça eterna de transferir la RAC a Vilaniu, augmentant així la precarització de les condicions laborals. La secció sindical de la CGT, per la seva banda, ha presentat diversos informes sobre les sobrecàrregues de treball a la RAC, on es fan propostes per alleugerir el treball. Tots aquests temes han estat debatuts amb l'equip de govern en el marc del Consell d'Adminsitració de Gestó Pius. Tant la CUP com Compromís han demanat diverses vegades que l'equip de govern faci una valoració sobre els informes  de càrregues de treball presentats per la CGT i les mesures que proposen. La resposta a aquesta petició encara no ha arribat. També s'ha qüestionat en aquest òrgan la divisió dels residents per plantes diferenciant les places finançades pel CatSalut de les finançades per l'ICASS. En el mateix sentit, s'ha reclamat la planificació de les inversions a curt, mig i llarg termini petició que encara no ha rebut cap resposta.

Les treballadores de la RAC, les seccions sindicals i alguns partits polítics,  fa temps que estem denunciant i treballant per solucionar aquesta precària situació. La Crida per Valls -CUP es mostra sorpresa de que ara el PSC, de manera unilateral i sense un treball previ amb els sindicats, ni amb les treballadores ni altres partits, presentin aquesta moció a Ple. Tot i així hi vam votar a favor perquè la situació ens sembla molt dramàtica. La moció però, no va prosperar per la negativa de l'equip de govern a acceptar la realitat i la seva incapacitat de trovar-hi solucions.

Hi voten a favor i emplacen al PSC a treballar-hi en el Consell d'Administració i en els espais de treball conjunt amb les treballadores