La CUP demana a l’Ajuntament una aposta per l’economia social i solidària

Els cupaires han presentat al·legacions als pressupostos de l’àrea d’empresa i ocupació en aquest sentit

La CUP ha presentat diverses al·legacions als pressupostos pel que fa a Empresa i Ocupació. Així, pels cupaires, l’aportació de l’Ajuntament a l’organisme hauria de ser major, ja que actualment, i a causa, entre d’altres, de la poca solvència econòmica de l’ens, el projecte formatiu de Vallsgenera no té cap continuïtat. Així, Vallsgenera es veu obligat a demanar al màxim de programes possibles, sense valorar si són necessaris per a la població de Valls o no, perquè necessita diners per subsistir. És per aquest motiu que la formació proposa augmentar la dotació a l’ens.

Dels pressupostos municipals els cupaires valoren positivament que per fi l’Ajuntament hagi apostat per fer plans d’ocupació propis. No obstant això, és de moment una aposta de mínims, i la formació també planteja un augment de pressupost per la línia dels plans d’ocupació municipals.

A més, troben a faltar una línia d’economia social i solidària per a fomentar les cooperatives i les empreses socials a la nostra ciutat. Els projectes d’economia social i solidària són un model de desenvolupament territorial que tenen per objectiu aprofitar millor els recursos, prioritzar les dimensions socials, ambientals i humanes de l’economia i resoldre d’una manera més eficaç les necessitats de la ciutadania. En molts municipis, les iniciatives basades en l’economia social i solidària estan agafant embranzida perquè són una eina útil que s’adapta a cada territori. La característica comuna de totes aquestes iniciatives és que no prioritzen el lucre sinó la satisfacció de necessitats i la utilitat social, que s’organitzen de manera democràtica i que actuen amb compromís social i ambiental. A Valls, però, mai ha estat una línia que des de Vallsgenera s’hagi volgut treballar. Per la CUP, si des de l’ens no s’hi posen a treballar, es perdrà una altra oportunitat laboral a Valls.

La CUP en aquest àmbit també aposta per dotar pressupostàriament les mesures anticrisi del Consell Econòmic i Social de Valls i crear una nova partida de programes per a la Inclusió Social.