LA CUP DE VALLS SOL·LICITA UN PLE EXTRAORDINARI PER PARLAR SOBRE EL PIUS HOSPITAL DE VALLS

Els tres regidors de la CUP va parlar sobre l’espai que els grups municipals han de tenir a l’Ajuntament, la moció que va presentar CIU en l’últim plenari, la campanya Nacional que té prevista inicià la CUP i van presentar els motius que els han portat a sol·licitar un Ple extraordinari per parlar de la situació que pateix el Pius hospital de Valls.
En el darrer Ple la CUP va fer públic el que ja portaven reclamant en junta de portaveus i comissions en referència a l’espai que els diferents grups municipal haurien de tenir a l’Ajuntament. Aquesta demanada ha estat llargament sol·licitada per la CUP que sempre ha rebut per resposta un “ho estem estudiant” per part del govern de CIU, durant més de quatre anys. Segons els regidors, “la paciència s’ha esgotat i volem fer pública una reivindicació legitima, doncs la casa de vila és per a tots els vallencs i vallenques, i nosaltres i la resta de formacions, com representants públics, tenim dret a utilitzar les instal·lacions per desenvolupar la nostre tasca”.
Sobre la moció presentada per CIU en la que reclamava el pacte fiscal van exposar els seus arguments per justificar el seu vot negatiu. La CUP situa aquesta demanada com una estratègia del govern per justificar les retallades, intentat fer creure a la ciutadania que com que Madrid no ens paga, nosaltres ens veiem obligats a retallar. Això és una cortina de fum amb la que intenten amagar les seves intencions, que no són altres que les de saturar els serveis públics per justificar-ne la ineficàcia i així poder privatitzar-los. A més a més, la formació independentista creu que la via autonomista està esgotada i no defensaran cap mesura que vagi en aquesta línea, “el que ens cal és la independència”.
Ple extraordinari sobre el Pius Hospital
Davant de la situació que pateix el Pius Hospital la CUP sol·licita un Ple extraordinari per debatre públicament quina és la situació dels serveis hospitalaris, sociosanitaris i d’atenció a la dependència municipals i quin és el model assistencial que es planteja pel futur del Pius. Aquesta sol·licitud inclou tres temes: donar compte de la situació econòmica del Pius Hospital de Valls i de la reducció del contracte amb el CatSalut; donar compte del Pla d’Ajust aplicat l’any 2010-2011 i de les mesures d’ajust proposades per la Direcció del Pius Hospital per l’any 2012 i 2013 i donar compte de la proposta de model assistencial, d’organització de serveis i d’estructura institucional que es vol aplicar al Pius Hospital de Valls. Cadascun d’aquest temes consta de diferents acords als que pretenen arribar amb el govern i la resta de formacions per tal de garantir el futur del Pius Hospital.
La sol·licitud inclou la proposta que cap dels regidors cobri les assistències, donat que és un acte de responsabilitat pròpia de la seva tasca, i que el Ple es realitzi a la tarda per tal que hi puguin assistir més ciutadans i ciutadanes.
Campanya nacional en contra de les privatitzacions i les retallades
Coincidint amb la denúncia que han presentat els companys de la CUP de Reus al president del ICS, Josep Prat, la CUP iniciarà una campanya a nivell nacional per denunciar les retallades dels serveis públics. La primera serà sobre salut pública, però seguidament aniran denunciant l’externalització i privatització d’altres serveis. La campanya serà presentada el proper dia 2 de Febrer a Barcelona i comptarà també amb actes al Camp.

Veure vídeo a: