La CUP de Valls denuncia improvisació en la modificació de les zones blaves

La Crida per Valls-CUP denuncia els canvis que durà a terme l'equip de govern a través de la modificació, a banda de les Ordenances Fiscals, de l'ordenança fiscal núm. 18 «reguladora de la taxa per l'estacionament de vehicles de tracció mecànica en vies públiques».

Per la CUP, un dels motius fonamentals d'aquesta modificació és evitar que els grup de l'oposició puguin debatre en seu plenària dels canvis de zones de pagament. La CUP lamenta que sigui precisament una regidoria en mans d'ERC la que segueixi limitant els espais de participació i debat que tenen els grups municipals. Amb l'aprovació pel ple, ara seran les Juntes de Govern Locals les que podran decidir la modificació de les zones de pagament.

La CUP també critica l'augment del 5% de les tarifes ja que no respon a cap necessitat de les famílies ni cap problemàtica de la ciutat. A Valls no es dóna una situació de saturació constant de les zones de pagament. En canvi, els aparcaments dissuassoris si que acostumen a estar a nivell més elevats, fet que es pot agreujar amb aquest increments de preus i d'espais de pagament.

A més a més, tot i l'augment de preu i de zones la regidoria de mobilitat no preveu millores en el servei públic com ara autobusos urbans o interurbans, tren o millores als aparcaments. Alhora, ni Vias SAM ni l'Ajuntament presenten problemes de finançament que obliguin a l'augment tarifari.

A més, els partits polítics van estar informats d'urgència en la passada comissió informativa i amb poc temps per debatre les modificacions.