La CUP de Valls demana a Santi Vila i Albert Batet que solucionin la seguretat viària als Pisos de Clols

L'encreuament de la N-240 amb la carretera de Puigpelat i el pas de vianants per accedir al barri registren diversos accidents de trànsit

 

La CUP critica que es prioritzi l'estètica a la seguretat, en al·lusió als 90.000€ que l'Ajuntament destina per millorar la imatge de tres rotondes, just abans de les eleccions municipals.

 

 

 

Valls, 27/11/2014. Demà divendres a les 11.30 el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, serà a l'Ajuntament de Valls per signar el conveni de traspàs de la titularitat dels trams urbans de les carreteres T-200 (Carretera del Pla) i C-246 (Carretera de Barcelona), que passaran a ser de titularitat municipal. La CUP de Valls aprofita la visita del conseller per demanar-li a ell i a l'alcalde de Valls, Albert Batet, que es reuneixin per solucionar els problemes de seguretat viària que hi ha al tram de l'N-240 a l'alçada del barri dels Pisos de Clols.

 

Per un cantó, l'encreuament amb la carretera de Puigpelat registra ja diversos accidents de transit i s'ha convertit en un punt perillós, que els veïns demanen solucionar amb la rotonda que ja està prevista al POUM. Per altra banda, el pas de zebra amb semàfor per accedir a peu al barri també registra accidents pel pas de vianants i els veïns han suggerit posar-hi bandes rugoses per baixar la velocitat dels cotxes.

Tot i que en el passat hi ha hagut conflictes per determinar la titularitat d'aquest tram de carretera, ja que s'hi superposen la C-51 i la N-240, segons les respostes que la CUP ha rebut del govern municipal, aquest tram de carretera és de titularitat de la Generalitat, a qui per tant pertocaria fer les millores de seguretat.

 

La CUP demana que es faci cas a l'Associació de Veïns dels Pisos de Clols, que fa anys que reclama solucions per aquest problema. La CUP demana que l'Ajuntament assumeixi i instal·li ja les bandes rugoses com a mesura d'urgència, independentment de la titularitat de la via, tal com ja es va fer amb el semàfor i el pas de zebra. Per altra banda, la CUP demana a l'alcalde de Valls i el conseller Vila que trobin la solució per construir la rotonda, i critica que el govern municipal vulgui esperar a que es desenvolupi el sector de Ruanes per fer-ho, ja que això potser no passarà mai.

 

Finament, la CUP demana a Albert Batet que prioritzi les qüestions de seguretat per davant de l'estètica, en al·lusió als 90.000€ que, segons recull la premsa local, l'Ajuntament es gastarà per arreglar tres rotondes d'entrada a Valls. Aquesta inversió se suma als més d'1,8 milions que el govern municipal ja ha destinat enguany a “deixar el poble arreglat i maco just abans de les properes eleccions municipals”. A l'octubre la CUP ja va criticar aquesta manera de fer política, que acumula tota la inversió de carrer els últims mesos de legislatura, just abans d'eleccions; Nogués va assegurar que “de totes les modificacions d'obra pública que heu aprovat, n'hi ha que generen benestar i d'altres lluïment, que ens les podríem estalviar”.