La Crida per Valls-CUP reivindica l'adquisició de Ca Padró

Arran de la informació que se'ns va facilitar en Junta de Portaveus, la Crida per Valls-CUP reivindica l'adquisició d'aquest immoble per la seva importància històrica i patrimonial.

Per una banda, la situació de l'Escola Municipal de Música Robert Gerard és precària i cal buscar-hi una solució. Les instal·lacions fa temps que s'han quedat petites i cal una nova ubicació. Encara no fa un any que l'Ajuntament de Valls anunciava l'adquisició i reforma de Ca Padró per a traslladar-hi l'Escola de Música. Ara el govern es fa enrere i no posa sobre la taula cap alternativa.

Tal com recull la premsa local i se'ns ha explicat en comissió informativa, hi ha una diferència exagerada entre la primera taxació feta, sobre la qual es va planejar l'operació de 170.000€, i la realitzada pels serveis municipals, de 70.000€. Aquest fet anormal requereix aclariments que la CUP demanarà al govern en comissió informativa, però en cap cas suposa, per part de la formació independentista, que el procés s'hagi d'aturar.

Des de la Crida per Valls -CUP considerem imprescindible fer tots els esforços necessaris perquè aquest edifici no segueixi degradant-se. És responsabilitat municipal vetllar pel patrimoni de la ciutat. És obvi que si el govern de la ciutat no considera prou important invertir en la rehabilitació d'un edifici, situat al bell mig del barri antic de la ciutat en un dels seus carrers principals, no hi haurà cap particular que ho faci. I si ningú ho fa, aquest edifici acabarà caient, pels tèrmits, les humitats i deixadesa.

Encara no sabem si Ca Padró és l'espai apropiat per l'Escola de Música, però en tot cas són dos problemes diferents. Per una banda cal trobar una solució ràpida a la falta d'espai de l'Escola de Música. Per l'altra, cal una solució per a la conservació d'aquest edifici històric. Ca Padró, per la seva singularitat i ubicació, és una bona aposta per a ubicar-hi equipaments municipals i anar reduint el dèficit que tenim a la ciutat en aquest sentit. Actualment tant l'Escola de Música com l'Arxiu Municipal requereixen un trasllat urgent, però també existeixen altres mancances d'equipaments, no tenim prou espai per a exposar tot el fons museístic de la ciutat, també cal un centre cívic pel barri antic o un hotel d'entitats. La manca d'un pla d'equipaments culturals fa que el govern municipal improvisi contínuament. En aquest sentit, la CUP reclama un procés de participació ciutadana per fer aflorar totes aquestes necessitats i les solucions corresponents.

La Crida per Valls-CUP reivindica l'adquisició d'aquest immoble per la seva importància històrica i patrimonial.