La Crida per Valls-CUP exigeix a Batet que posi fi a la interinitat de l’alcaldia de Valls

Per la formació independentista, l’alcaldia no pot ser objecte de mercadeig per part de les persones o dels partits polítics, i demana a Batet que faci pública la seva agenda de dedicació des del mes de juny a l’actualitat.

És públic i notari, perquè el propi interessat així ho ha declarat, que l’alcalde Albert Batet, una vegada ha estat escollit membre de l’executiva del nou Partit Demòcrata Català, ha de deixar l’alcaldia de Valls o l’escó del Parlament de Catalunya per incompatibilitats imposades pel partit. La seva elecció fou a finals de juliol, i sembla ser que té intenció d’allargar la decisió fins els 6 mesos que s’explica que pot estar compatibilitzant aquests 3 càrrecs.

La Crida per Valls-CUP vol denunciar que des d’aquesta data l’alcalde ha tingut una relació de compromisos que no són de l’agenda pròpia de l’alcalde de Valls, que ha fet que la seva dedicació a la ciutat hagi baixat notablement fins a límits no tolerables. Molts dels actes no propis d’alcalde als que ha acudit Batet són públics via mitjans de comunicació tradicionals o via xarxes socials, i demostren la poca dedicació d’aquest a la tasca imprescindible d’alcalde. És per això que es demana a l’alcalde Batet que faci pública la seva agenda des de l’1 de juny fins a data d’avui, perquè la ciutadania pugui fer la seva feina, controlar que els seus representants compleixin amb la tasca per la qual van ser elegits. La demanda de la Crida per Valls – CUP és que aquesta publicació de l’agenda s’estengui a tots els i les regidores de govern amb responsabilitats en altres administracions públiques, i que aquesta pràctica esdevingui estructural en qualsevol càrrec electe de l’Ajuntament de Valls, tal i com ja fan altres càrrecs electes d’altres municipis.

El grup municipal cupaire, finalment, creu que no pot passar ni un segon més perquè Albert Batet anunciï, com tot apunta, la seva renúncia a l’alcaldia. Cap empresa ni cap espai de treball homòleg no permetria tenir una persona treballadora que anuncia o insinua la seva futura marxa voluntària 6 mesos abans, per la falta d’atenció que aquesta persona desenvoluparia a la seva tasca, que és el que sembla que està passant per part de l’alcalde. La Crida per Valls – CUP no creu que la ciutadania vallenca mereixi un alcalde que tingui més interès en tenir un càrrec orgànic en un partit polític, enlloc d’exercir l’orgull de ser l’alcalde de la nostra ciutat. I molt menys, que aquest càrrec sigui objecte de subhasta pública per qui no ha pres la decisió, ni per qui –atenció al que ve a partir d’ara – té intenció ja d’ocupar el seu lloc. En aquest sentit, la Crida per Valls – CUP demana urgentment una Junta de Portaveus per tractar el tema.

La dedicació d'Albert Batet a la ciutat ha baixat notablement fins a límits no tolerables