La Crida per Valls – CUP denúncia la falta de promoció de l'esport local

Falten pistes d'ús públic i voluntat política de comptar amb la ciutadania

Fa dues setmanes hi va haver reunió del Patronat Municipal d'Esports. En referència als pressupostos, les bases per la convocatòria d’una plaça a la gerència, plans d’actuació... i bona part de les esmenes que va aportar la CV-CUP van ser ignorades.

L'únic compromís assolit pel Patronat és que miraran de fer un estudi per a veure la viabilitat de crear una quota rebaixada per aturades i persones en risc d'exclusió. La CV-CUP va fer diferents esmenes a aquests pressupostos. Entre elles és va criticar l'elevat preu de les matricules d’inscripció a les instal·lacions del CEM-El Fornàs i t els preus que tenen les lligues lúdiques de futbol sala, en les quals els equips han de pagar al voltant dels 1300€/equip per la lliga, la CV-CUP considera que això frena la participació.

Amb el suport de col·lectius representats en el consell rector va sortir la proposta de organitzar jornades dedicades a la promoció d’esports que no tenen representació esportiva a la nostre ciutat, i així fomentar la pràctica d’aquells esports no tant coneguts com poden ser l'handbol, el bandbignton, voleibol, etc... tal i com s’ha fomentat el tennis taula, ja que forma part dels Jocs del Mediterrani. Creiem que el PME ha de potenciar aquells esports minoritaris que no és practiquen a Valls, i facilitar el seu coneixement.

La CV-CUP veu insòlit que es destinin 12.500€ a la Volta Catalunya, per promocionar la ciutat, pensem que aquest cost ha d’anar a càrrec de la regidoria de Turisme, i destinar aquest diners de forma directa en l’activitat esportiva de la ciutat.

La CV-CUP també veu necessari la promocionar l’esport aquell sector de la societat que no te l’accés tant fàcil: usuaris de serveis socials, joves en risc d’exclusió social... signant un acord, si es necessari, amb la regidoria de Serveis Socials. L’esport no ha de ser un negoci, ha de ser una promoció saludable i activa.

Cal destacar que la CV-CUP va destacar de forma negativa l’aportació de 2.500€ a una entitat privada per promocionar la ½ Marató de la Calçotada. Tot i que sabem que que no hi ha cap entitat que pugui assumir-ne l'organització, no creiem que deixar-ho en mans privades, i a un cost més elevat del necessari sigui raonable. Menys quan aquesta empresa cobrarà una taxa a cada participant.

La CV-CUP també denuncia la falta de pistes esportives públiques per a jugar a futbol, bàsquet o desenvolupar altres activitats. Ja que les que té actualment la ciutat són insuficient, es troben lluny del nucli urbà, i algunes suposen un perill pel seu ús, com són les pistes del Bon Sol, amb un pedrís força perillós, o Mas Clariana. Pel que fa la pista del barri Antic el seu manteniment és gairebé nul, i només es pot utilitzar per jugar a bàsquet.

Pel que fa a la piscina del Vilar, que ha de ser coberta per motius de seguretat, i que en principi havia de convertir-se en una pista d'ús públic de futbol sala, el projecte ha estat anul·lat. Cal destacar que la pista del vilar que actualment és d’ús públic s’instal·larà la gespa procedent del camp de futbol. Des de la regidoria asseguren que seguirà sent d’ús públic, i obert a tots els usuaris que la vulguin utilitzar.

Per últim la CV-CUP va fer una esmena en les bases per al nomenament del nou gerent del Patronat, ja que, seguint la tònica de la resta d'organismes autònoms de la ciutat, hi ha dubtes en l'objectivitat del nomenament. Aquest càrrec hauria de passar una prova tècnica, i els seus aspirants haurien de demostrar les seves capacitats a través d'una prova escrita i de valoració objectiva. La CV-CUP entén que aquests processos de selecció han de ser oberts i han de garantir la igualtat d'oportunitats de tota la ciutadania, i la prova més objectiva per a fer-ho és una prova tècnica escrita, i no nomes valorant el mèrits.