El divendres 15 de setembre es presenta el llibre “Josep Piñas Serra. Enmig d’un riu desbocat”, el primer alcalde de Valls en temps de guerra

L’historiador Antoni Gavaldà, autor del llibre, protagonitzarà l’acte de presentació i debat, que comptarà amb la intervenció de l’ex-parlamentari de la CUP Quim Arrufat, que n’ha escrit el pròleg

Aquest mes de setembre Valls comptarà amb un nou llibre imprescindible per entendre un dels períodes històrics més oblidats de la nostra ciutat. L’historiador Antoni Gavaldà acaba de publicar el llibre “Josep Piñas Serra. Enmig d’un riu desbocat. President del Comitè i alcalde de Valls en temps de guerra”. Una recerca històrica acurada sobre la vida política i sindical d’un vallenc de la CNT que fou escollit alcalde en el moment més delicat per la ciutat.

En termes de memòria històrica, Valls té encara l’assignatura pendent de recuperar de l’oblit les exiliades i exiliats. És per això que la CUP de Valls s’ha sumat a la presentació d’aquest llibre, conscients que la nova república que volem construir ha de recuperar la memòria d’aquells que més van lluitar per la nostra llibertat.

Les desenes de vallencs i vallenques que l’any 1939 van haver de marxar del país sembla que no hagin existit mai, i és per això que publicacions com la que presentarà l’Antoni Gavaldà remouen consciències i són un merescut homenatge. La figura de Josep Piñas ens permet analitzar la lluita per la democràcia viscuda des de les files de la CNT, en la dictadura de Primo de Rivera, la II República, els Fets d’Octubre, la guerra i l’exili.

L’acte de presentació del llibre tindrà lloc divendres 15 de setembre a 2/4 de 8 del vespre a la Casa de Cultura (Passeig dels Caputxins, 18. Valls).